Optimizare SEO off page

O etapa importanta a optimizarii SEO pentru orice site este optimizarea off-page. Optimizarea off-page cuprinde toate eforturile facute in afara site-ului pentru imbunatatirea rankingului din motoarele de cautare. In optimizarile off-page includem link building-ul, social media marketingul si mentionarile brandului.

Pentru ca presupune un proces complicat, optimizarea off-page aduce si multe greseli care pot sa apara pe parcursul etapelor de optimizare. Greselile inseamna si timp pierdut si bani pierduti, un buget alocat SEO care se va termina rapid inainte de a reusi sa iti atingi scopurile. Care ar fi cele mai comune?

  • Comentariile spam. Nu poti face seo off-page adaugand comentarii spam pe toate blogurile sau site-urile vizate, comentarii care contin si link catre site. Nu au niciun efect in privinta unui ranking mai bun. Link-urile din comentarii sunt no follow, motorul de cautare le ignora pur si simplu, nu le atribuie nicio valoare. Cei care posteaza comentarii spam au facut, posibil, o promisiune si au garantat link-uri multe pe n site-uri, luand in considerare si link-uri no follow;
  • Cumpararea de link-uri. Sunt multe companii care vand link-uri, dar nici ele nu au efect, Google stie diferenta intre un link bine construit, in link building, si unul fake, cumparat. Autoritatea si relevanta site-urilor sunt monitorizate de Google, asta inseamna ca motorul de cautare isi da seama cand ai cumparat in loc sa creezi. Nu stii unde urmeaza sa fie plasate link-urile, deci zero autoritate si relevanta la cumpararea lor. Mai bine angajezi o agentie de marketing, cum e si WiseVision, care te poate ajuta cu un link building de calitate si cu atragerea de trafic organic si utilizatori care vor interactiona cu produsele si serviciile de pe site;
  • Marketing cu articole. Sunt multe site-uri care promit articole foarte bune puse pe n site-uri care sunt vazute bine de Google. Tactica functiona bine pana sa vina Google Panda Update, din acel moment marketingul cu articole pe n site-uri care sunt „foarte bune” a picat. Mai bine scrii continut interesant pentru site-ul tau decat sa ai continut de slaba calitate pe alte site-uri obscure;
  • Inscrierea in directoare. Nu trebuie sa fii in toate directoarele ca sa ajunga lumea la tine mai usor. Ai nevoie doar de directoarele, de site-urile care aduna mai multe firme la un loc si ofera detalii despre ele, care sunt populare, relevante la nivel local, relevante pentru industria in care activezi;
  • Linking care nu e natural. Atentie la comunicatele de presa si la postarile cu titlu de guest. Google e mereu cu ochii pe ele si trebuie folosite cu grija in link building. Daca ai un articol original si valoros care reuseste sa atraga trafic si un link bine plasat castigi, daca doar te bazezi pe format si pe motorul de cautare, care vrea mereu continut nou, pierzi;
  • Blogul in afara site-ului. Daca tot scrii continut de calitate trebuie sa ai un blog gazduit de propriul site. Nu pierzi timpul cu doua optimizari, faci una si buna;
  • Folosirea cuvintelor cheie gresite in Anchor Text. Intotdeauna in Anchor Text trebuie sa ai cuvantul cheie principal care apare si pe site-ul tau. Cuvintele cheie targetate trebuie sa fie mereu puse in Anchor Text, dupa un keyword research cat mai bine realizat si mereu cu gandul la publicul tinta;
  • Folosirea aceluiasi Anchor Text prea des. Google isi va activa imediat filtrele pentru spam daca tot folosesti acelasi anchor text, deci trebuie sa existe variatii ale acestuia, mai multe cuvinte cheie targetate pentru backlinking;
  • Concentrarea pe cantitate in loc de calitate. E mai bine sa ai cateva link-uri de la site-uri cu autoritate excelenta decat 100 de la site-uri care nu au nicio autoritate. Page Rank-ul unui site determina autoritatea lui, la fel si backlinking-ul.

Optimizarea unui site presupune doua tipuri de optimizari mari: optimizarile on page si optimizarile off page. Daca optimizarile on page sunt mai simple si le poate face si cineva fara experienta cu putina rabdare, toate sunt realizate la nivelul site-ului, de la cod pana la continut, text, imagini, optimizarile off page implica mult mai multa munca si daruire. Nu ai cum sa obtii optimizarii off page foarte bune si cu rezultate pe termen lung daca nu ai si o agentie de marketing online, cum e si WiseVision, care sa iti spuna ce e mai important in optimizare si cum se poate face mai eficient.

OPTIMIZARE SEO SITE                                           

Ca sa intelegem mai bine ce este cu aceasta optimizare seo site off page trebuie sa clarificam care sunt diferentele fata de optimizarea on page. Cand vorbim despre optimizarea seo on page ne referim la toate actiunile de optimizare pe care le putem realiza strict la nivelul site-ului, asupra a tot ceea ce vedem si ce inseamna site-ul. Optimizarile off page se refera la semnalele digitale din afara site-ului de optimizat pe care oamenii de marketing le folosesc pentru a influenta ranking-ul si traficul in mod indirect. O optimizare off page este mai dificila decat una on page, se obtin foarte greu link-uri de la domenii cu autoritate foarte buna, e greu sa gasesti acele site-uri care vor trimite catre site-ul tau in asa fel incat sa ai trafic organic si sa nu existe penalizari din partea Google. Credibilitatea si autoritatea sunt principalele obiective in gandirea unei campanii de optimizare seo off page, nu prea ai cum sa „manipulezi” semnalele care vin dinspre alte site-uri, totul trebuie sa fie organizat in asa fel incat algoritmii Google sa fie multumiti cu ceea ce gasesc si ce vad in materie de optimizare seo off page.

Daca la optimizarile on page avem link-uri interne care ne ajuta enorm sa avem o optimizare perfecta, la optimizarea off page ne folosim de backlink-uri, de mentiuni ale brandurilor, de semnale sociale din jurul site-urilor de optimizat. Principala diferenta intre on page si off page este pana la urma legata de modul unde are loc optimizarea, la optimizarea on page aveam actiui concrete desfasurate la nivelul paginilor web care compun un site, la optimizarea off page ne concentram pe tot ce putem face in exteriorul site-ului.

CONSULTANTA SEO

Cum am vazut anterior, e foarte greu sa gasesti cea mai buna strategie pentru a avea o optimizare seo off page eficienta pe termen lung si de foarte buna calitate. De unul singur nu ai cum sa speri la o optimizare off page profesionala, dar daca ai consultanta seo venita de la agentii de marketing online, cum e si WiseVision, sansele sa ai rezultatele sperate sunt foarte mari. Agentiile au echipe de specialisti cu experienta si instrumente si strategii deja folosite si in trecut si verificate, cu rezultate garantate si foarte simplu de monitorizat si obtinut pana la finele campaniilor de optimizare off page. Consultanta seo se refera atat la sfaturi si idei de optimizare off page, cat si la cele mai bune alegeri pe care le poti face atunci cand vrei optimizari seo in afara site-ului care sa se muleze pe ceea ce ai nevoie. O consultanta de calitate in materie de seo poate face diferenta intre site-uri bine optimizate si unele care nu reusesc sa atraga suficient trafic sau pontentiali clienti pentru a avea si un ROI mai bun si vanzari cat mai mari.

Firmele cu servicii seo si consultanta seo investesc periodic in pregatirea angajatilor, au doar oameni cu studii de specialitate si cele mai bune metode de a aduce site-ul in topul cautarilor pe motoarele de cautare. Serviciile firmelor sunt gandite in asa fel incat optimizarile seo off page sa fie facute in cele mai bune conditii si in cel mai rapid mod posibil, fara costuri foarte mari.

OPTIMIZARE SITE

Optimizarea unui site incepe in mod firesc cu optimizarile off page, cu gasirea unor domenii cu autoritate sau pagini web care au legatura cu domeniile respective unde putem sa avem link-uri care trimit spre site. E normal sa se intample asa pentru ca, daca incepem cu o optimizare on page efectele sale nu vor fi atat de bune pentru ca site-ul nostru nu va avea trafic de calitate si nu va fi gasit rapid atunci cand ai nevoie de anumite servicii si produse.

Pe langa link building, optimizarile off page se vor axa pe social media marketing, pe folosirea retelelor de socializare moderne pentru a putea avea o expunere cat mai buna in online si a reusi sa ajungem la cat mai multi potentiali clienti care fac parte din publicul tinta vizat. Doar prin optimizari off page realizate la inceputul campaniilor de optimizare seo vom avea rezultatele la care ne asteptam la finalizarea fiecarei campanii si vom ajunge sa vedem si o imbunatatire a traficului organic si a autoritatii, a credibilitatii pe care le are site-ul nostru.

Optimizarile off page si on page vor trebui gandite impreuna, chiar daca incepem cu cea off page trebuie sa avem in vedere de fiecare data cand optimizam si care sunt elementele optimizarii on page. Degeaba avem optimizari on page excelente realizate de agentii cu experienta daca optimizarea off page a fost facuta separat si nu a tinut cont de optimizarile deja facute sau de cele care vor urma la nivel seo on page.

OPTIMIZARE SEO

Dificultatea mare a optimizarilor seo off page poate fi o problema reala pentru cei care isi doresc sa vada rezultate cat mai rapid. Agentiile de marketing online cu experienta vor putea alege de fiecare data instrumentele cele mai potrivite si toate tacticile si strategiile care vor da rezultate cat mai rapid. Repede si bine nu exista in lumea optimizarilor seo off page, e nevoie de timp, de incercari, de cele mai interesante tehnici si metode de optimizare in afara site-ului. Cine spune ca poate optimiza off page un site in doar cateva zile, fara o munca sustinuta de cercetare si de analiza depusa in fiecare zi cu siguranta nu stie care sunt principiile de functionare ale optimizarilor off page. Optimizarile seo off page care sunt facute de catre profesionisti vor avea un plan foarte strict pus la punct inca de la inceput, se vor adapta in functie de afacerile din online pentru care se realizeaza si in functie de cerintele si de tipul de site detinut.

Optimizarea seo off page va ingloba si tehnici si strategii moderne, modalitati de ultima ora care permit o optimizare pentru motoarele de cautare cat mai eficienta, fara efort si fara o cheltuiala foarte mare. Alegerea lor corecta si inspirata revine in sarcina echipelor mixte ale agentiilor de marketing online, agentii care isi perfectioneaza in permanenta toate tacticile de optimizare pentru a oferi clientilor servicii de calitate superioara la cele mai bune preturi. Doar asa ne putem asigura ca toate optimizarile off page vor fi in concordanta cu toate standardele de calitate impuse in acest domeniu si ca vom putea sa ne bazam pe fiecare tip de optimizare si actiune care are loc la nivelul site-urilor afacerilor detinute.

SERVICII SEO

Care ar fi serviciile seo pe care orice agentie de marketing online trebuie sa le aiba pentru optimizari off page de calitate? Cel mai important dintre servicii este cel legat de consultanta seo. Mai ales daca nu stii mai nimic despre optimizarile off page poti sa faci multe greseli si sa soliciti servicii de care poate nu ai nevoie pentru optimizari. Consultanta de specialitate vine in ajutorul celor care vor optimizari seo off page excelente si cu rezultate vizibile, specialistii cu experienta sunt pregatiti oricand cu cele mai bune raspunsuri si cu o serie de idei si de strategii de optimizare deja testate in trecut, care functioneaza ireprosabil.

Pe langa consultanta agentiile mai ofera servicii de keyword research si gasirea celor mai bune variante de cuvinte cheie generale sau long tail adaptate pentru tipul afacerii de optimizat seo. Cautarea cuvintelor cheie care vor atrage trafic organic de calitate este esentiala, de ea depinde intreaga campanie de optimizare off page. Nu e suficient sa gasesti domenii cu autoritate pentru a avea optimizari off page profesioniste, trebuie sa te gandesti si la ce cuvinte cheie incluzi si cum le folosesti in asa fel incat sa ai si optimizare seo profunda la nivelul optimizarilor seo off page generice.

Serviciile de local seo si de management al citarilor sunt la fel de importante pentru optimizarile off page profesioniste, trebuie sa ne concentram pe local mai mult decat pe general, mai ales daca afacerea noastra online are o componenta locala mai puternica, o prezenta locala care iese in evidenta.

AGENTII SEO

Alegerea unei agentii seo pentru optimizarile off page este foarte importanta in acest context. Pe piata sunt foarte multe tipuri de agentii care pot oferi servicii de calitate in materie de optimizare off page, trebuie doar sa le comparam si sa vedem care au cele mai avantajoase oferte. Optimizarile seo off page trebuie facute pe o perioada mai lunga de timp si implica un proces continuu, proces care se va desfasura sub coordonarea si supravegherea unor echipe de specialisti de la agentii online cu vechime si cu instrumente de optimizare si strategii moderne. O agentie de marketing online va trebui sa aiba in portofoliu suficient de multe proiecte si optimizari pentru a dovedi profesionalismul si a permite clientilor sa compare foarte simplu tot ce poate oferi cand vine vorba de optimizari seo. Vom alege agentii seo care au o oferta bogata de servicii si care ofera transparenta si un numar cat mai mare de variante de combinare a serviciilor in pachete avantajoase pentru toate tipurile de clienti.

De asemenea ne vom orienta spre agentiile seo cu servicii de optimizare off page care pot lucra rapid si pot sa puna pe primul plan clientul de fiecare data, sa ii ofere exact acele servicii care ii pot aduce cele mai bune rezultate fara cheltuieli prea mari. E foarte important sa avem oameni care stiu foarte bine ce au de facut si care pot lua deciziile corecte in orice context, care stiu cum sa isi gestioneze resursele aflate la dispozitie in asa fel incat optimizarile seo off page sa fie perfecte.

Solicita audit GRATUIT

    Contactati-ne pentru a beneficia de de auditare si consultanta gratuita.