Optimizare SEO

Ce este optimizarea SEO?

Optimizarea SEO este un proces de durata si mai complex decat pare. Optimizarile SEO este recomandata pentru toate tipurile de site-uri, functionarea lor corecta depinde de aceasta optimizare, profitabilitatea lor este bazata in mare parte pe strategiile de SEO adoptate. Pentru ca e un proces foarte complicat, optimizarile SEO sunt lasate de cele mai multe ori in seama unor firme cu experienta in acest domeniu, care stiu cum sa aplice strategii si tehnici SEO pentru a avea cele mai bune rezultate la final. Care sunt pasii optimizarilor?

Doriti un audit gratuit?

AUDIT SEO GRATUIT      

Primul lucru pe care il va face firma care se va ocupa de SEO pentru site-ul tau este sa realizeze un audit seo gratuit. Auditul SEO iti spune de la inceput cum stai cu optimizarea si ce ai de facut pe viitor, in materie de SEO pentru a ajunge cat mai sus in topul rezultatelor returnate la orice cautari. De regula auditul seo are mai multe componente. Care sunt acestea? Auditul tehnic, analiza indexarilor, statusul codurilor, sanatatea redirectionarilor, verificarea vitezei paginilor, a structurii URL-urilor, a fisierelor Robots.text. Mai adauga si sitemap-urile si integritatea lor la verificat, analiza tag-urilor canonice, a optimizarilor anterioare off page si on page si multe alte elemente tehnice din spatele site-ului si care au legatura cu prezenta online.

KEYWORD RESEARCH


Dupa ce ai un audit seo firma specializata in SEO se va concentra pe gasirea acelor cuvinte cheie care pot aduce trafic organic si care se potrivesc cu specificul afacerii online. Sunt foarte multe tool-uri de keyword research pe care le pot folosi oamenii cu experienta din aceste firme pentru a gasi acea combinatie perfecta de cuvinte cheie pentru rezultate cat mai bune in SERP. Cuvintele cheie sunt comparate, sunt analizate, se va evalua si ce face competitia, cum anume alege cuvintele, care pot aduce mai multi bani si un trafic de calitate pe o perioada mai mare de timp.

OPTIMIZARE SEO ON PAGE

De la cuvintele cheie se trece la optimizarea SEO On page, adica analiza si optimizarea a tot ce apare pe site, la nivelul sau. De la continut relevant adaugat pe site pana la optimizarea de Headline-uri, tag-uri HTML, titluri, meta-uri, headere, imagini, meniuri, navigare, optimizarea on page isi propune sa asigure expertiza, autoritate si incredere, sa le ofere celor care intra pe site suficiente motive sa ramana si sa navigheze pe site.

OPTIMIZARE SEO OFF PAGE

Cu optimizarea on page vine si optimizarea off page, ele nu pot fi separate. Ai terminat cu tot ce apare pe site, te ocupi de tot ce trimite catre site pentru un ranking mai bun in pagina de rezultate returnate de motoarele de cautare. Specialistii de la firmele de SEO se vor ocupa de link building, de backlink-uri, de prezenta pe social media si link-uri care trimit catre site, de social bookmarking. Sunt importante si directoarele cu bloguri si prezenta acolo, semnaturi de pe forumuri, link-urile din comentarii, directoarele de articole, guest blogging-ul pentru expunere cat mai buna.

LINK BUILDING

Atentia echipei agentiei de seo se va concentra pe link building, adica pe atragerea de link-uri care vin de la site-uri cu autoritate buna si de incredere. Link-urile sunt importante pentru a putea fi descoperit mai usor si a determina un page rank mai bun. Timpul investit in link builing este esential, trebuie sa ai specialisti care sa te ajute cu link-uri si cu gasirea unor strategii agreate pentru rezultate cat mai bune.

STRATEGIE SEO

Toate aceste componente sunt integrate intr-o strategie seo. Strategia SEO face parte din optimizare si ii ajuta pe specialisti sa aiba o viziune de ansamblu asupra optimizarii si sa stie ce au de facut. Strategiile corecte sunt alese in functie de experienta celor care se ocupa de seo si de stadiul in care se afla optimizarea site-ului.

SERVICII SEO

Agentiile de seo se folosesc de o multime de strategii, tactici, instrumente pentru a oferi clientilor cele mai bune rezultate. Combinarea lor este o solutie la care apeleaza tot mai multe agentii cu experienta mai ales intr-o perioada in care concurenta in acest sector este foarte acerba. Serviciile seo difera de la o agentie la alta, depind de numarul de specialisti si de competentele lor, de experienta generala. 

Care ar fi cele mai cautate si mai interesante servicii seo de solicitat de la o agentie de seo? Serviciile de social media marketing pot fi oricand in topul serviciilor cerute de la agentii. Se creeaza link-uri de social media, traficul de calitate este atras mereu spre site, utilizatorii sunt atrasi pe site, li se atrage atentia prin continut de calitate si optimizat. Ideea este ca respectivul continut sa fie distribuit pe cat mai multe retele de socializare si sa fie relevant si interesant pentru cei care urmeaza sa il dea mai departe catre alti posibili clienti.

Alte servicii de seo sunt cele de management al reputatiei din online. Se mentine si se dezvolta reputatia online pentru afaceri sau indivizi.

Se urmareste depistarea continutului cu efecte negative asupra afacerii si „dezamorsarea” lui in cea mai eleganta si simpla maniera.

Se promoveaza doar articole interesante si pozitive, se incearca imbunatatirea imaginii si trecerea sa in sfera pozitiva, chiar daca au fost si momente cand s-a aflat in sfera negativa. In mod regulat se fac sondaje pentru a vedea care mai e punctul de vedere al clientilor asupra site-ului.

SEO-ul organic este parte din serviciile oferite de agentiile de seo cu experineta, se cauta mereu diverse abordari moderne de optimizare pentru a avea ranking cat mai bun in motoarele de cautare fara a plati pentru rezultate afisate. Cuvinte cheie relevante, continut de calitate, iata doar doua modalitati de a atinge mereu seo-ul organic la care aspira toate afacerile.

Agentiile de seo au si servicii de link building, se creeaza backlinks de calitate ca parte a campaniilor seo, doar link-urile de calitate vor fi utilizate. CPC sau cautarile platite sau Cost per click marketing, cautarile platite sunt implementate corect tot cu ajutorul agentiilor de seo.

In CPC, publicitarul plateste motorul de cautare de fiecare data cand sunt date click-uri individuale pe link-uri sponsorizate, in CPM se plateste la mia de afisari a reclamei tip site pe motoarele de cautare. Si optimizarile de cod fac parte din serviciile seo de la agentiile de seo, calitatea si eficienta codurilor sunt imbunatatite, codurile vor folosi mai putina memorie, vor fi mai micute, vor functiona mai repede.

Pe langa toate aceste servicii se vor adauga in functie de agentiile seo la care apelam si design de website-uri, generare de continut de calitate si optimizat si servicii de tip „SEO penalty”.

AGENTII SEO

Agentiile de seo iti ofera o serie de avantaje importante pe care le poti folosi pentru a depasi concurenta si a fi mereu in top.

Ai costuri mai mici si optimizate, nu mai ai un intreg departament care sa se ocupe de seo, externalizezi complet serviciile si ai acces in permanenta la o echipa mixta care va lucra doar pentru tine. Nu platesti salarii mari pentru servicii de slaba calitate, costurile colaborarii cu agentiile de seo sunt unele reduse.

Nu e nevoie nici de organizarea de traininguri scumpe, specialistii in seo din agentii sunt deja instruiti si au toate datele necesare pentru gasirea celor mai bune solutii de optimizare seo.

Esti mereu la curent cu cele mai noi schimbari din seo, ai perspective noi asupra optimizarilor, echipa de specialisti are toate abilitatile si toate cunostintele tehnice necesare pentru implementarea unor campanii de optimizare seo de cea mai buna calitate.

Cu agentiile de seo, cum e si WiseVision, te bazezi pe toate optimizarile facute, ai monitorizare permanenta si cele mai bune sugestii de optimizare pentru orice tip de site. Cu cat agentia este mai mare si este mai populara, cu atat vei avea si servicii premium si cele mai bune metode de optimizare existente la momentul de fata.

PROMOVARE SEO

Odata ce ai un site si vrei sa il promovezi in online ai doua tipuri de promovare la dispozitie: cea clasica, care implica marketing si publicitate, bannere, reclame, advertoriale clasice si promovarea seo. Promovarea seo difera de cea obisnuita prin obiectivul pe care si-l propune inca de la inceput: site-ul este promovat, dar cu un ochi care e indreptat mereu spre componenta de optimizare seo.

Campaniile de promovare seo sunt personalizate, aduc cresterea rapida a traficului, site-ul are doar trafic organic de calitate si cele mai bune instrumente de promovare disponibile in online.

Agentii de seo pun accent pe o promovare seo cat mai stricta si mai moderna, incearca sa delimiteze clar o strategie de promovare bazata pe ceea ce face concurenta si pe anumite instrumente si modalitati de promovare optimizata in raport cu motoarele de cautare.

Prin promovarea seo nu numai ca obtinem trafic de calitate pe site, dar avem si siguranta ca optimizarea seo facuta a fost de calitate si o putem folosi ca punct de plecare pentru o promovare online cat mai bine facuta. Serviciile de promovare seo sunt oferite de toate agentiile de seo serioase si cu experienta, de pilda de WiseVision, preturile sunt pentru toate buzunarele si site-urile vor avea o vizibilitate mai buna pe termen mediu si lung.

ADVERTORIAL SEO

Optimizarile SEO de calitate realizate de agentii de seo cu experienta includ si folosirea de advertoriale seo. Un advertorial este un articol publicitar platit, care incearca sa ajunga la un anumit public tinta si sa promoveze niste produse si servicii intr-o maniera nu atat de persuasiva ca in cazul publicitatii clasice.

Cu alte cuvinte advertorialele au o structura similara cu un articol obisnuit si incearca sa ofere motive utilizatorilor, cititorilor pentru a cumpara ceva, a accesa un site etc. Ele raspund la intrebari sau sunt realizate in asa fel incat utilizatorii sa empatizeze cu ceea ce se scrie in respectivul articol.

Articolele advertorial SEO vizeaza obtinerea de link-uri de calitate pentru site-ul care este parte din campania de optimizare. Brand awareness-ul si traficul de calitate vor fi mai bune pe site-ul respectiv cand avem si advertoriale seo, insa aceste obiective sunt secundare la advertorialele seo, scopul lor precis este cel de a genera link-uri cat mai multe catre site si a imbunatati pozitionarea in SERP.

Agentiile de seo au oameni cu suficienta imaginatie si creativitate, experimentati in crearea de advertoriale seo, stiu ce reguli sa respecte si cum sa le integreze in strategia de optimizare seo pentru a avea rezultate excelente pe termen lung.

OPTIMIZARE SEO SITE

La fiecare optimizare seo facuta pentru un anumit site se va porni de la analiza cuvintelor chei specifice afacerii. Ele vor fi analizate in stransa legatura cu analiza domeniului de activitate al afacerii, dupa ce sunt gasite cele mai relevante cuvinte cheie se vor amplasa expresiile cheie pe site pentru un efect optim in cel mai scurt timp.

Concurenta e importanta, asadar se va analiza strategia ei de optimizare si gradul de optimizare, se analizeaza cuvinte cheie, relevanta si densitate, pagerank-ul, vechimea domeniilor, link-urile interne si externe.

Optimizarea seo on-page e un pas important pentru un seo de calitate. Se optimizeaza rapid codul sursa, continutul, se creeaza texte seo, meta tag-uri, tag-uri diverse. Se urmareste densitatea cuvintelor chei si se stabileste cea corecta, se pune la punct sitemap-ul, fisierele robot.txt, link-uri seo friendly si se optimizeaza imaginile.

Se mai adauga si optimizarea seo off-page, se urmareste cresterea numarului de link-uri externe care trimit spre site, link-uri de calitate sunt acceptate, doar din surse cu autoritate buna, relevante.

La final se analizeaza rezultatele si sa stabileste un plan de masuri si de optimizari suplimentare, se monitorizeaza mereu ce se intampla la nivel seo.

Optimizarile SEO sunt un proces continuu, deci nu avem cum sa terminam optimizarea dupa o singura „sesiune” de modificari, vom face modificarile necesare mereu in functie de dinamica modificarilor aparute la nivelul site-ului si al optimizarilor deja existente.

CONSULTANTA SEO

Intotdeauna este bine ca, inainte de orice optimizari si verificari realizate asupra procesului de optimizare, sa discutam cu specialisti de la agentiile de seo si sa profitam de consultanta seo oferita de multe ori gratuit. Ai la dispozitie cele mai bune idei si oameni cu experienta care stiu exact cum se face o optimizare de calitate, gasesti cele mai bune strategii de dezvoltare SEO, bugetele pentru SEO vor fi mai usor de realizat si de asigurat pe o perioada cat mai lunga de timp.

Agentiile de seo de tipul WiseVision ofera si ghiduri de implementare, pentru situatiile in care exista directii clare de optimizare pentru site, se fac recomandari de softuri pentru urmarirea, analiza si imbunatatirea cuvintelor cheie, cele mai bune solutii pentru strategia unui business vor fi gasite imediat.

La nevoie se va realiza si un audit seo si se va oferi consultanta de specialitate pentru includerea tuturor elementelor relevante pentru site si rezolvarea problemelor identificate. Studiul cuvintelor cheie face parte din serviciile de consultanta seo ale agentiilor specializate in optimizari pentru site-uri, rata de conversie va fi mai mare si vom intelege si comportamentul consumatorilor, dar si al concurentei.

Se va analiza in detaliu concurenta si se vor obtine date relevante legate de strategia on page si off site pentru bugete alocate cat mai realiste in vederea unor optimizari seo perfecte din toate punctele de vedere.

OPTIMIZARE SEO ON PAGE

Optimizarea Seo on page se refera la o serie de optimizari punctuale pe care le putem face doar la nivelul continutului de pe site.

Firmele sau agentiile care se vor ocupa de optimizarile seo profesioniste vor avea in vedere optimizarile meta titlurilor, scurte si descriptive, ele vor avea numele site-ului si cuvintele cheie specifice afacerii, chiar si numere de telefon. Se vor verifica optimizarile descrierilor de site, maxim 160 de cuvinte, cu nume brand, cuvinte cheie si caracteristicile principale ale serviciilor oferite si se vor aduce la standardele dorite.

Tag-urile HTML bine scrise si optimizate vor ajuta motoarele de cautare sa clasifice sectiunile continutului unei pagini in functie de importanta, continutul va fi optimizat, se vor include doar cuvinte cheie relevante, se va scrie si rescrie pentru utilizatori nu pentru motoare de cautare. Toate link-urile vor fi optimizate, cuvintele cheie vor apare in ancore, in structura link-urilor, se vor folosi si permanentlink-uri.

La rand vin imaginile, care se optimizeaza pentru seo, se adauga ALT Text, se rescrie numele fisierului si se adauga cuvinte cheie, titlul imaginii e completat si e cat se poate de descriptiv. Impreuna toate aceste optimizari vor oferi o plasare mai buna pentru orice site in rezultatele returnate de motoarele de cautare.

SEO MAGAZIN ONLINE

In cazul unor magazine online optimizarile seo vor tine cont de mai mult factori importanti. Viteza de incarcare e cel mai important factor. Niciun utilizator nu asteapta mai mult de doua secunde inainte de a parasi o pagina web, s-a incarcat rapid bine, nu s-a incarcat sunt cautate alte site-uri asemanatoare cu viteza mai buna.

Ca sa ai viteza buna ai nevoie de hosting de calitate, de optimizarea codurilor, de gasirea celor mai bune imagini si compresia lor, de analiza plugin-urilor care pot incetini site-ul. Dupa viteza conteaza si structura site-ului si meniul, optimizarile seo corecte se fac doar la nivel de categorie, mai ales ca sunt foarte multe produse pe site si stocuri care se refac mereu. Impreuna cu strucutura meniurilor si a site-ului un factor important in seo pentru magazinele online este si optimizarea continutului, descrierile si titlurile de produs vor fi relevante si vor avea si cuvintele cheie importante pentru site.

Ca sa avem optimizare profesionista avem nevoie si de un cod foarte bine structurat, de backlinks de calitate, de link-uri interne valide si optimizate, care contin si cuvinte cheie, dar si de continut fresh de fiecare data, date actualizate si seo on page si off page verificat permanent pentru remedierea erorilor.

OPTIMIZARE SEO GOOGLE

Optimizarea seo pentru Google trebuie facuta mereu tinand cont de cateva lucruri esentiale. Spre deosebire de optimizarea seo clasica, generala, cea pentru un anumit motor de cautare ar trebui sa se bazeze pe titluri de pagina care se incadreaza in limita a 50-60 de caractere, pe descrieri scurte si relevante, usor de inteles. Cuvintele cheie trebuie sa fie cat mai aproape de inceputul acestor elemente pentru ca Google sa afiseze cat mai sus site-ul in rezultatele returnate la cautari.

A se evita folosirea unor cuvinte cheie prea multe si irelevante pe site, doar cele principale si care sunt relevante in raport cu tematica si nisa site-ului. Tag-urile ALT trebuie optimizate si ele pentru Google, fiecare imagine si video va avea tag-ul ei care contine si cuvintele cheie relevante si principale, cele in jurul carora se invarte si continutul de pe site.

Sitemap-urile bine puse la punct si cu link-uri valide sunt de dorit atunci cand incepem sa optimizam site-urile pentru motoarele de cautare, se va verifica si compatibilitatea cu afisarea in motoare de cautare pe mobil, Google tine cont de existenta variantei mobile si prioritizeaza site-urile care o au bine definita si configurata.

Structura URL-urile e importanta pentru Google, ele trebuie sa fie scurte, relevante, sa contina cuvintele cheie principale si sa poata fi afisate fara probleme in paginile cu rezultate. Continutul trebuie sa fie actualizat mereu, Google apreciaza mai mult site-urile cu un continut de calitate si cat mai fresh.

Contactati-ne pentru a beneficia de de auditare si consultanta gratuita.