Strategie SEO

Orice campanie de SEO porneste de la o strategie foarte bine gandita. In SEO e obligatoriu sa ai strategii de optimizare, sa ai un plan de la inceput si sa stii foarte bine care sunt etapele de optimizare, ce obiective trebuie sa bifezi.

Strategiile de SEO seamana foarte mult cu cele pe care ni le facem si in realitate, cand vrem sa cumparam ceva. Nu ne ducem in magazin si luam primul produs de pe raft. Ne gandim ce avem nevoie, ce putem face cu produsul respectiv, cum putem face pentru a avea unul mai bun la un pret satisfacator.

Asa e si in SEO, cand incepi sa optimizezi un site pentru motoarele de cautare nu aplici o strategie oarecare, prima la care te gandesti sau pe care ai tot utilizat-o de ani intregi. Ai nevoie de strategii noi, avansate, care sa dea rezultatele dorite pe termen scurt.

Iata doar cateva astfel de strategii SEO pentru 2020, care te vor ajuta sa ajungi mai rapid la obiectivul dorit, un loc mai bun in rezultatele returnate de motoarele de cautare.

  • Strategia Seo A/B split testing. Strategia SEO presupune niste schimbari manuale facute la nivelul unui website. Dar poate dura enorm sa le implementezi pe toate. In prezent nu se mai fac modificari manuale site-ului, se instaleaza doar un cod javascript si acel script incepe sa faca ce modificari sunt necesare si sa implementeze si strategia ta. Acel script e controlat de la distanta si cei care se ocupa de optimizari, de exemplu agentiile de marketing, de pilda WiseVision. Practic nu intervii manual asupra site-ului, totul e manual si te poti bucura de mai mult timp dedicat realizarii de continut de calitate pe site;
  • Strategia E-A-T. Expertiza, Autoritate, Incredere, asta cauta Google la orice site si e foarte greu sa ai asa ceva. E foarte greu sa le ai pe toate trei la un loc pentru un site, dar nu imposibil. Cum le poti avea? Postari guest, participari la seminarii si vorbit cat mai mult despre site, despre afacere, castigarea de premii si distinctii, participarea la concursuri. Adaugarea biografie pe fiecare pagina pe care postezi continut original e o tactica buna pentru a implementa strategia E-A-T;
  • Strategia avansata de hosting de fisiere HTML de la CDN. Ranking bun inseamna si viteza de incarcare buna. Daca ai un server care gazduieste fisierele site-ului in America, de exemplu, si ai utilizatori din America, site-ul se incarca repede, dar cand vin cei din Europa s-ar putea sa aiba probleme cu incarcarea rapida. In loc de serverele clasice se pot folosi CDN-uri, adica content delivery networks. CDN-urile pun in cache imagini si continut static si il „servesc” de la cel mai apropiat server de locatia utilizatorilor. Dar cand apare continutul actualizat, care se tot modifica, putem sa dam utilizatorului paginile HTML direct din CDN;
  • Strategia titlurilor in mai multe limbi pentru tag-uri. Sunt multe instrumente care pot testa eficienta unor title tags, toate se bazeaza pe coduri javascript adaugate pe site care fac toata treaba si testeaza tot ce pot. Un title tag trebuie sa fie testat in cat mai multe limbi, sa aiba intrebari in el, sa fie pana in 40 de caractere ca lungime, sa determine o emotie, o reactie. Daca ai public global title tag-uri in mai multe limbi te vor ajuta enorm;
  • Strategia pentru paginile FAQ schema markup. In listarile din motorul de cautare sunt adaugate si intrebari de tipul FAQ. In prima faza nu prea vezi ce ai de castigat, castiga Google pentru ca utilizatorii stau in paginile de cautari. Dar daca ai continut de calitate si raspunzi la intrebari pertinente lumea isi va aminti de site si va retine URL-ul, va reveni la tine cand mai are alte nelamuriri;
  • Strategia clusterelor de continut. Pe toate site-urile exista continut si el e generat, realizat in functie de cuvintele cheie pe care sunt foarte multe cautari. Ideea e simpla, trebuie sa ai cat mai multe zone in site sau in blog axate pe un anumit subiect, pe un anumit tip de continut. Toate articolele care au legatura cu tema respectiva vor trimite in acele „noduri”, asa ii aratam motorului de cautare care e subiectul principal de pe site si care sunt subiectele care au legatura cu el;
  • Strategia „cucereste si nu te uita in urma”. Google are tone de continut pe care trebuie sa il ierarhizeze, in unele limbi are site-uri cu ranking bun, in altele nu prea are continut de calitate. E bine sa ai continut tradus in alte limbi care nu au inca articole de calitate pe subiectul dezbatut, cat mai multe. Nu ai cum sa ajungi la o audienta globala daca scrii doar in romana sau doar in engleza. Incearca sa ai postari in mai multe limbi, sa ai sectiuni in limbile respective pe site sau sa traduci tot site-ul in n limbi. Vei avea ranking bun, trafic de calitate si mai multi utilizatori care interactioneaza cu site-ul tau.

Solicita audit Gratuit

    Contactati-ne pentru a beneficia de de auditare si consultanta gratuita.