January 31, 2022

Tactici de imbunatatire a ratingului unui domeniu

Sa incepem prin a ne imagina ca site-ul tau, in care ai investit foarte mult pe partea de content si dezvoltare web este nu doar unul dintre cele mai complete dar si unul dintre cele mai costisitoare proiecte de intretinut. Totusi, observi ca nu generezi nici pe departe la fel de mult trafic pe cat te-ai fi asteptat iar pozitia ta in clasamentul Google nu reflecta timpul si sumele investite. Nu in ultimul rand, pentru ca problema sa fie si mai mare observi ca site-uri aparent mai rudimentare, cu care nu te-ai fi comparat de altfel in veci, reusesc sa atraga trafic mult mai mare si sa aiba performante satisfacatoare cu o fractiune din costurile tale. Stiind toate acestea, singura intrebare pe care ti-o poti adresa este ce anume nu faci bine?

Raspunsul ar putea sa se ascunda in scorul scazut de evaluare a domeniului. Site-urile web cu un rating ridicat genereaza mai mult trafic si, in consecinta, aduc mai multe venituri de la vizitatorii pe care ii atrag. Prin contrast, daca blogul tau nu se ridica la un nivel optim, acesta va veni la randul sau doar cu minimul de beneficii. Din fericire, exista metode simple de a-ti creste ratingul si de a-ti monetiza site-ul la adevarata sa valoare.

In primul rand, ce inseamna ratingul domeniului?

Pentru a defini acest termen, putem incepe prin a compara ratingul cu autoritatea domeniului, dat fiind faptul ca adeseori cele doua sunt considerate a fi unul si acelasi lucru. In ceea ce priveste autoritatea, aceasta reprezinta scorul care va determina sansele unui site de a se situa printre primele rezultate ale motoarelor de cautare. Astfel, scorul DA (Domain Authority) se poate situa intre valorile 1 si 100, cea mai mare nota reprezentand performanta cea mai buna a site-ului de a se clasa cat mai sus. Daca ne referim insa la scorul ratingului, acesta depinde in mod direct de cat de puternice sunt backlink-urile site-ului tau in comparatie cu alte site-uri din baza de date Ahrefs, valoarea finala fiind o imagine a modului in care site-ul se situeaza vizavi de domenii similare in ceea ce priveste strategia de linking. In consecinta, cele trei lucruri care influenteaza scorul ratingului domeniului sunt:

-numarul site-urilor care fac trimitere la site-ul tau;

– scorul DR (Domain Rating) al acestor site-uri;

– numarul de domenii la care face referire fiecare site in parte.

Nu in ultimul rand, un detaliu interesant de care trebuie sa tii cont este ca functia DR este logaritmica, dat fiind faptul ca acest tip de rating cauta sa aprecieze atat calitatea cat si cantitatea backlink-urilor care fac trimitere la site-ul tau. Din aceasta cauza, in mod paradoxal poate fi mai usor sa ajungi de la nivelul 10 la nivelul 20 decat de la nivelul 79 la nivelul 80.

Este ratingul domeniului important pentru SEO?

Pentru a ajunge la un raspuns la aceasta intrebare in modul cel mai logic, putem incepe de la premisa ca avem doua site-uri cu un continut comparabil din punct de vedere al veridicitatii si cantitatii informatiei, unul dintre ele avand totusi avantajul unui profil de backlinking mult mai solid decat celalalt, motiv pentru care si procentul de persoane care vor accesa adresa va fi evident mai mare. Prin urmare, daca ne gandim ca aproape jumatate din persoanele care cauta o anumita informatie se opresc la primul rezultat pe care motorul de cautare il afiseaza, ne putem imagina cat de mult scad sansele pe masura ce coboram catre cele de la finalul paginii. Ca sa rezumam, cu cat ratingul domeniului tau este mai mare, cu atat mai mari vor fi si sansele ca Google sa il pozitioneze in topul cautarilor, ceea ce va creste si numarul vizitatorilor, fapt care iti va crea cele mai bune conditii pentru a monetiza site-ul intr-un mod avantajos.

Prin urmare, daca acesta este scopul pe care il urmaresti, venim in intampinarea ta cu 7 tactici cu ajutorul carora sa te bucuri de o crestere atat in ceea ce priveste aspectele ce tin de Domain Rating (DR) dar si Domain Authority (DA).

1.Pune accent pe continutul de cea mai buna calitate, pe care cititorii tai ar dori sa il acceseze si sa il distribuie mai departe

Daca si tu te-ai pus pentru un moment in pielea celor ce aleg sa viziteze site-ul tau, trebuie sa te fi intrebat macar o data ce amanunt poate face diferenta, in asa fel incat aceiasi oameni sa se intoarca din cand in cand pentru a verifica ce mai e nou. Raspunsul e simplu – frecventa cu care publici continut relevant, pertinent, a carei tinta este sa aduca un element de noutate reprezinta elementul cheie ce poate pune bazele unei cresteri organice. Totodata, modul in care alegi sa iti exprimi ideile poate fi la fel de important, dat fiind faptul ca cititorii tai isi pot forma o parere in cel mai scurt timp, mai ales daca sunt pusi in situatia de a cauta un raspuns clar la o problema urgenta. De aceea, este de preferat ca articolul tau sa contina informatii cat mai complete, intr-un fel usor de gasit, usor de inteles si, nu in ultimul rand, usor de pus in practica. Pana la urma, aceasta poate fi chiar definitia unui continut de calitate – informativ, educational, explicativ.

Pe masura ce site-ul tau va aduna tot mai multe articole care sa respecte aceste principii, el va deveni cu atat mai valoros cu cat va incepe sa se bucure si din ce in ce mai multe distribuiri, care sunt in esenta o alta certificare a calitatii informatiei pe care o pui la dispozitia oamenilor. In acest fel, vei dobandi cea mai importanta resursa care te va ajuta sa te clasezi mai sus in rezultatele motoarelor de cautare, in momentul in care tot mai multe site-uri te vor cita ca sursa.

In concluzie, daca esti abia la inceput si cauti sa iti imbunatatesti ratingul rezista tentatiei de a scrie articole in care nu ai investit timp si informatie de calitate, sau, in cazul in care ai pe maini un blog care a intrat oarecum intr-un con de umbra la nivel de accesari, poti alege oricand sa ii faci un upgrade, reformuland informatiile pe care le ai deja la indemana.

2. Fa-ti cunoscute ideile unor site-uri care au deja autoritate in domeniu

In ceea ce priveste articolele tale, atata timp cat tii cont de tot ce am expus in primul nostru sfat, poti ajunge sa dispui chiar si de unele dintre cele mai bine scrise idei vizavi de topicul ales, dar chiar si asa e posibil sa nu fie accesate sau parafrazate de nimeni, din simplul fapt ca nimeni nu stie de existenta lor. In consecinta, unul dintre cele mai bune lucruri pe care poti sa le faci odata ce esti sigur de continutul tau este sa vii cu o propunere de colaborare, pe care sa o adresezi site-urilor mari, care ti-ai dori sa te reprezinte. Ca sa iti faci o idee care ar trebui sa fie aceste pagini, iti dam cateva indicii:

  • Site-uri la care si tu faci referire in articolele tale, care constituie deja o autoritate in domeniul in care incerci sa patrunzi;
  •  Site-uri care au continut similar cu al tau;
  • Domenii care au deja linkuri pe alte site-uri si care abordeaza teme de interes, care se suprapun cu ale tale.

Vizavi de modul in care alegi sa abordezi toate aceste surse, calitatea scrierii tale reprezinta cel mai mare avantaj iar modul in care transmiti acest lucru trebuie sa arate faptul ca in primul rand tu esti convins ca materialele tale reprezinta o resursa demna de luat in considerare. Desi este foarte posibil ca site-urile pe care le-ai ales sa primeasca oferte similare din partea multor alte persoane zilnic, nu lasa acest detaliu sa stea in calea incercarilor tale.

3. Asigura-te ca site-ul tau este „receptiv”

Conform celor mai recente studii in domeniu, rata cautarilor facute de pe un smartphone a ajuns sa creasca pana la nivelul la care nu este nicio exagerare sa spunem ca in urmatorii ani majoritatea utilizatorilor de pe glob va prioritiza acest tip de dispozitiv in detrimentul celorlalte optiuni. Relevanta acestei constatari sta in faptul ca site-ul tau trebuie sa poata fi accesat usor atat de pe un desktop, cat si de pe dispozitive precum telefoane si tablete, pentru a reusi sa ramana relevant din punct de vedere al traficului si al autoritatii. Astfel, daca nu prioritizezi modul in care site-ul poate fi accesat de pe toate aceste platforme, risti sa te trezesti inclusiv cu penalizari din partea Google pentru lipsa ta de actiune in acest sens. Odata rezolvata aceasta problema, daca doresti sa faci un pas in plus si sa realizezi o experienta personalizata inclusiv pentru persoanele cu dizabilitati, poti alege sa folosesti un widget care sa le permita acestora sa isi personalizeze detaliile care ii intereseaza cel mai mult: marimea fontului, contrastul etc.

4. Linkurile interne

Daca ar fi sa faci un top 3 al articolelor cele mai relevante, cautate sau de interes la un moment dat, un prim pas logic ar fi sa cauti sa le semnalizezi in asa fel incat sa maximizezi efectul lor si sa atragi chiar si mai multi vizitatori. Pentru a le identifica, Ahrefs iti pune la dispozitie functia „domain rating checker”, care iti va pune totodata la dispozitie si un scor pentru a evalua ratingul URL al site-ului tau (UR). Totusi, desi aceasta caracteristica se bazeaza pe un concept asemanator celui de DR, nu masoara cantitatea si calitatea link-urilor care sunt postate pe alte site-uri si fac referire la al tau (totusi, UR studiaza aceasta caracteristica atunci cand vine vorba de pagini individuale).

In ceea ce priveste linkurile interne, acestea au rolul de a face trecerea de la o pagina la alta, in interiorul site-ului. Din aceasta cauza, putem spune ca modul in care alegem sa organizam un blog poate face diferenta inclusiv in ceea ce priveste numarul de vizualizari, scopul fiind cel de a ajunge la o structura coerenta si de a pune la dispozitie o selectie a tot ceea ce poate fi accesat, indiferent de complexitate.

5. Optimizeaza-ti continutul si raspunde intrebarilor pe care ti le adreseaza cititorii

In afara de faptul ca articolele tale trebuie sa aiba la baza o documentatie ampla, modul in care tratezi fiecare subiect in parte trebuie sa fie structurat in asa fel incat sa aiba in vedere cele mai frecvente intrebari adresate de cei ce cauta sa afle mai multe pe tema respectiva. Astfel, daca reusesti sa raspunzi intr-un mod concis si pertinent, poti fi sigur ca informatia pe care o postezi va fi accesata de cat mai multe ori. Totusi, pentru a avea o idee clara cu privire la nelamuririle venite din partea publicului pe care vei dori sa le abordezi, poti apela la un tool precum Answer the Public , care are avantajul de a prezenta intr-un mod cat se poate de concis cele mai frecvente intrebari puse pe un motor de cautare, pornind de la un singur cuvant cheie. Astfel, odata ce ai un punct de pornire, poti incepe sa iti structurezi continutul in asa fel incat sa incorporeze si raspunsurile aferente.

6. Adapteaza-ti continutul in asa fel incat sa serveasca mai multor scopuri pe cat mai multe platforme

Daca ai ajuns in punctul in care iti pui problema cum ai putea accesa si alte metode prin care sa iti cresti ratingul domeniului, ar trebui sa te interesezi cu privire la diversificarea modului in care iti expui continutul. Pentru a avea o idee vizavi de modul in care sa faci acest lucru, poti incepe prin a lua la cunostiinta faptul ca unul din numerosii factori ce influenteaza locul in care o cautare se situeaza in motorul de cautare este dat de termenii repetitivi. Pornind de la acest amanunt, poti alege sa diversifici informatia prezentand-o in cat mai multe moduri, care sa genereze mai multe pagini si automat mai multe linkuri care sa duca la pagina ta. Astfel, fie ca alegi sa prezinti aceeasi informatie sub forma de content scris sau video, fie alegi sa introduci elemente de tip podcast unde sa reunesti mai multe voci cu autoritate in domeniul tau, utilizatorii care sunt interesati de acest tip de continut vor putea alege intre mai multe formaturi in care sa o acceseze. Ca sa concluzionam, domeniul tau se va bucura de o reputatie mai buna si ulterior, de un rating mai bun.

7. Nu uita sa postezi si pe social media, pentru o vizibilitate mai buna

O buna parte din autoritatea unui domeniu se construieste pe baza traficului organic pe motoarele de cautare, lucru ce poate fi obtinut cu ajutorul continutului relevant care va ajunge sa fie distribuit. Bineinteles, putem presupune ca la un moment dat iti vei fi format un grup mai mic sau mai mare de cititori fideli, care se va ocupa de partea de sharing, dar chiar si in acest context poti sa iti aduci munca mai aproape de publicul tau, distribuind-o chiar tu pe platformele de social media, precum Youtube, Facebook, Instagram si Twitter. In ceea ce priveste avantajele pe care un astfel de cont le poate aduce cu sine nu se numara doar accesul la o platforma cat se poate de vasta, ci si reformularea continutului in feluri cat mai creative, care sa ajunga mai repede la potentialul cititor.

In concluzie, orice ai alege, noi suntem increzatori in faptul ca o diversificare a tehnicilor pe care le alegi sa iti reprezinte pagina web poate duce la imbunatatirile pe care le urmaresti si iti poate oferi un ranking care sa consolideze pozitia site-ului tau, in asa fel incat sa creasca exponential.

Partajează acest articol
Facebook
WhatsApp