August 18, 2021

Promovare Instagram

Inca de cand a aparut Instagram, o aplicatie pentru video si photo sharing, cu o componenta puternica de social networking, afacerile online au incercat sa se foloseasca de avantajele oferite si sa ajunga mai rapid la clienti cu ajutorul sau. Instagram are peste 1 miliard de utilizatori activi, are un engagement rate de peste 4%, este regele social media, este foarte usor sa ai reclame pe Instagram, Instagram este legat de Facebook, face parte din aceeasi companie, deci e foarte usor sa targetezi audienta in baza datelor Facebook.

Sunt doua modalitati de promovare pe Instagram, marketing gratuit si marketing platit. Cu marketingul gratuit ai fotografii postate pe Instagram, de calitate, care sunt targetate si reusesc sa vanda imediat servicii si produse. Marketingul platit se refera la campanii si la reclame pentru care platesti, intr-un sistem asemanator cu Facebook Ads.

Promovare Instagram pret

Pretul promovarii pe Instagram e mai mare pentru ca ai si acel „engagement” mai mare, Instagram are de 10 ori mai multa interactiune cu un brand, are lead-uri mai substantiale. Costa mai mult sa plasezi reclame pe Instagram, insa rezultatele sunt mai bune pe termen lung in comparatie cu Facebook. Costurile vor fi diferite in functie piata insa. Mai putini oameni de afaceri petrec timp pe Instagram, deci Instragram B2B si costurile sale vor fi mai mari. Sunt trei factori in functie de care se stabileste pretul promovarii pe Instagram, suma pe care esti dispus sa o investesti in campanii, scorul de relevanta pentru reclame, ratele de actiune estimate, cat de probabil este ca un anumit utilizator sa cumpere un anumit produs pe care il vede in reclamele de pe Instagram. Costurile se reduc daca ai reclame de calitate pe care oamenii le vor aprecia, daca alegi acel public tinta care este potrivit pentru reclamele respective. Campaniile de reclame sunt initiate intr-un editor, Power Editor, de exemplu, unde se aleg obiective, audienta, bugetul.

Reclama Instagram

Daca ai folosit Facebook Ads stii din start cum sa te promovezi pe Instagram, totul porneste de la setup-ul de acolo si este implementat si pe Instagram. Pe Instagram nu ai reclame atat de intruzive, nu ii superi pe clienti cu prea multe expuneri, e o retea de socializare care se bazeaza pe imagini in mare parte, deci e foarte simplu sa ai o promovare rapida, poti sa vinzi si diverse produse si servicii instant. Spre deosebire de Facebook, pe Instagram conteaza expunerea, conteaza reach-ul si recall-ul. Nu pierzi timp prea mult, ai ROI mai mare decat in cazul altor instrumente de promovare, pe Instagram ai si un public ceva mai bine structurat si cu alte caracteristici decat cel de pe Facebook.

Sunt trei tipuri de reclame pe Instagram de care te poti folosi. Reclame foto, postezi imagini cu produsele respective ca sa vinzi, de obicei local sau national, reclame video, filmulete de 60 de secunde livrate audientelor care ajung de multe ori virale, reclame carousel, care ii indeamna pe utilizatori sa dea un swipe ca sa vada imagini si sa ajunga la call-to-action button. Un tip mai nou de reclame de pe Instagram este cel din Stories, ai reclame in Stories, in „povestile” utilizatorilor, legate de continutul postat. Promovarea facuta pe Instagram te ajuta sa iti distribui reclamele pe canale multiple, sa ajungi mai usor la publicul tinta.

Secrete Instagram

Nu e foarte simplu sa ai campanii de reclame de succes pe Instragram, vei avea nevoie de firme cu experienta care ofera si servicii de promovare, de la ele poti afla toate secretele Instagram si strategii eficiente de promovare pe care le poti vedea implementate. Cum te ajuta agentiile specializate in promovare Instagram? Planifica si organizeaza continutul, pentru interactiune mai buna cu publicul tinta, salveaza postarile ca drafturi si le publica rapid data viitoare cand e nevoie de ele, cu toate caracteristicile lor deja active. Pe Instagram se lucreaza mult cu hashtag-uri, deci si aici avem nevoie de strategii solide, trebuie alese cu atentie, avem nevoie de hashtag-uri localizate si de cele care au legatura directa cu postarile. Postarile live, continutul din culise, testimoniale si review-urile postate mereu pe Instagram vor aduce clienti, de ele se vor ocupa specialistii agentiilor.

Partajează acest articol
Facebook
WhatsApp