Despre SEO off-page. Ce este și cum vă poate ajuta să vă optimizați prezența în mediul online?

Când vine vorba de optimizare pentru motoarele de căutare, munca pe care o faci pe site-ul tău este doar jumătate din efortul necesar pentru a atinge succesul. Strategia SEO off-page sau acțiunile pe care le realizezi pentru a-ți optimiza prezența în afara site-ului pot face o diferență considerabilă cu privire la traficul atras, având un cuvânt decisiv în ceea ce privește clasamentul pe motoarele de căutare influențează veniturile.

De fapt, se estimează că o strategie SEO off-page ar putea reprezenta mai mult de 50% din factorii care influențează clasamentul pe motorul de căutare, în cazul nostru, Google, sau a oricăror motoare de căutare.

Acestea fiind spuse, mulți proprietari de afaceri încă prioritizează strategia SEO în vederea dezvoltării afacerii lor, iar acest lucru este ideal pentru orice business.

Totuși, ce este SEO off-page? Mulți factori off-page care contribuie la o strategie SEO pot fi destul de greu de înțeles pentru unii oameni, așa că vă propunem un ghid util pentru a asimila cât mai multe informații cu privire la ceea ce înseamnă SEO off-page și care sunt avantajele sale în economia întemeierii sau susținerii unei afaceri.

Ce este SEO off-page?

SEO off-page este orice efort făcut în afara site-ului dumneavoastră pentru a îmbunătăți rezultatele generate de motoarele de căutare.

Algoritmul Google nu utilizează doar site-ul pentru a ierarhiza paginile, ci folosește întreaga prezență web. Potrivit First Page Sage, backlink-urile reprezintă 16% din factorii care stau la baza formării unui clasament.

SEO off-page este o monitorizare digitală a celor care vorbesc despre brandul tău. Atunci când site-urile web de înaltă autoritate fac referire la postările de pe blog-ul dumneavoastră, acest lucru îmbunătățește autoritatea și încrederea postării făcute.

Principalul mod în care Google determină acest lucru se face prin backlink-uri. De asemenea, eforturile de link building sunt o parte din marketingul de conținut de succes a strategiei off-page SEO, deși există și alte modalități de a stimula site-ul off-page.

On-Page vs. Off-Page SEO

Deși scopul final este același, activitățile SEO on-page și SEO off-page diferă. SEO on-page se concentrează pe conținutul pe care îl creați, în timp ce SEO off-page se concentrează pe modul în care este primit acel conținut.

Iată o scurtă trecere în revistă a elementelor implicate în SEO on și off-page.

Factorii SEO off-page includ:

  • Backlink-uri
  • Mențiuni de marcă
  • Postările vizitatorilor
  • Social media
  • Influencer marketing

Factorii de ierarhizare pe pagină includ:

  • Titlu
  • Meta descriere
  • Meta titlu
  • Experiența utilizatorului
  • Internal linking
  • Timpul de încărcare a paginii
  • Calitatea conținutului

Un avantaj al SEO on-page este că lucrurile pot fi controlate în întregime de dumneavoastră. Pe de altă parte, SEO off-page poate fi un pic mai dificil de controlat.

Iată cinci lucruri pe care ar trebui să le verificați pe lista SEO off-page pentru a vă asigura că sunteți pe drumul cel bun.

1. Analizați-vă profilul de backlink

Backlink-urile sunt printre cei mai importanți factori de clasare off-page, deoarece ajută la construirea autorității de rang de pagină, un factor semnificativ de clasificare pentru Google.

Strategia de link-building ar trebui să înceapă cu analizarea profilului de link al unui site, folosind un verificator de backlink-uri. Aceste servicii vor arăta câte linkuri către site aveți în prezent și autoritatea domeniului. De asemenea, vă recomandăm să analizați dacă paginile au deja un număr mare de link-uri. Aceste date vă vor spune care link-uri sunt cele mai de succes și pot fi potrivite pentru a construi unele suplimentare.

Prea multe texte identice pot duce la o penalizare din partea Google. Optimizați backlink-urile pe care le aveți deja prin eliminarea link-urilor de pe site-uri irelevante și de o calitate scăzută. În timp ce examinați site-ul, este o idee bună să vă evaluați linkurile interne pentru a vă asigura că este optimizat din punct de vedere SEO on page. În fond, SEO off-page este cel mai eficient atunci când este combinat cu o strategie SEO generală optimă.

2. Link-Building Outreach

Cum să vă construiți backlink-uri?

Iată cele mai frecvente:

  • Găsiți link-uri defecte

Un instrument SEO identifică toate linkurile defecte de pe o pagină web cu un singur click. Nu în ultimul rând, apare și oferta de a scrie postări pentru blog-uri și alte publicații. Atunci când este făcut corect, blogging-ul clienților poate fi o modalitate foarte bună de a obține un backlink catre site-ul dumneavoastră de la un site cu o autoritate mai mare.

  • Conținut partajabil

Strategiile SEO off-page de succes sunt, uneori, despre calitatea on-page în legătură cu un conținut. Spre exemplu, infograficele obțin mai multe link-uri decât articole clasice. Creează linkuri către conținutul dumneavoastră prin infografice, videoclipuri, comunicate de presă, postări, etc.

Găsiți editorii care postează deja despre subiectul conținutului și trimiteți-le un e-mail pentru a vedea dacă sunt interesați să distribuie conținutul cu cititorii lor.

  • Oferiți consultanță de specialitate

Profitați de cunoștințele pe care le dețineți pentru a furniza informații pe o varietate de canale, fiind dispus să oferiți întotdeauna mai multe detalii.

  • Păstrați link-ul de calitate în atenție

Este esențial să ne amintim că, de fapt, calitatea link-urilor este mai importantă decât cantitatea. Link-urile pe care le achiziționați ar trebui să fie extrem de relevante, pentru a vă ajuta să înregistrați progrese.

3. Implicații în Social Media

SEO off-page nu este întotdeauna despre backlink-uri. Traficul din diverse surse este un indicator pozitiv pentru Google, așa că ar trebui să luați în considerare și marketingul din zona social media ca parte a strategiei SEO off-page.

Deci, de ce este social media important?

Ar trebui să distribuiți în continuare conținutul pe canalele de socializare, deoarece acesta generează trafic pe site, îmbunătățește datele privind interacțiunile și crește șansele ca cineva să vă descopere conținutul și să il acceseze

4. Creșterea mențiunilor brandului

Chiar și fără link-uri, mențiunile legate de marcă pot avea în continuare un impact pozitiv asupra clasamentului Google, iar asta pentru că ele acționează ca o legătură implicită. Link-urile sunt indicatorii Google în mediul online, deci este logic ca mențiunile să ofere și informații suplimentare.

Mențiunile de brand în social media sunt un factor SEO off-page prin care puteți optimiza site-ul. Așadar, creează o campanie de social media captivantă și orientată către client, pentru a-ți crește mențiunile de brand pe cât mai multe platforme.

5. Optimizați SEO pentru succesul afacerilor mici

Care este impactul SEO off-page asupra afacerilor locale?

SEO local este o formă obligatorie de optimizare off-page dacă afacerea ta are o locație fizică sau o zonă de servicii. Principala strategie SEO off-page pe care ar trebui să o folosiți este „My business” pe Google. Optimizează tot setul de informații, respectând regulile și furnizând informații relevante și exacte despre locația, orele, produsele și serviciile pe care le oferiți.

Recenziile de pe alte site-uri joacă un rol deosebit de important în acest caz. Creșteți numărul de recenzii pozitive, determinând clienții să le completeze pe site-ul dumneavoastră și practicați managementul activ al reputației, pentru a vă asigura că prezența dumneavoastră este cel puțin bună, dacă nu chiar excelentă.

SEO off-page este esențial pentru clasarea în rezultatele căutării, generarea de trafic pe site și creșterea afacerii dumneavoastră.

Principalul lucru pe care tehnicile SEO off-page de succes le au în comun sunt autoritatea și încrederea. Link-urile, mențiunile și implicațiile social media se combină armonios, pentru a oferi o imagine completă a brandului tău. Link-buildingul activ și strategiile de social media contribuie masiv la îmbunătățirea strategiilor SEO off-page.

Leave a Comment