Google Analytics, instrumentul minune

Ce este Google Analytics?

Google Analytics este un serviciu gratuit furnizat de Google care analizează și generează rapoarte despre performanțele unui site web. Acesta poate colecta o gamă variată de informații despre website, cât și despre modul în care vizitatorii îl utilizează. Poți vedea timpul pe care un utilizator îl petrece pe o pagină, numărul de pagini vizitate, cuvintele cheie care generează trafic, cât și alte date despre activitatea site-ului tău.

Cum funcționează?

Pentru a folosi Google Analytics este necesară instalarea sa în website, iar acest lucru se face simplu, prin adăugarea unui cod JavaScript pe fiecare pagină. Script-ul este generat automat, ceea ce ușurează semnificativ tot procesul, de asemenea, acesta trebuie adăugat cât mai rapid, nefiind retroactiv. Cum ajută acest lucru la colectarea informațiilor de către Google? Ei bine, codul adăugat generează un modul cookie în browser-ul fiecărui vizitator, care rulează în mod invizibil în motorul de căutare atunci când un utilizator folosește site-ul, colectând date pe care mai apoi le transformă în rapoarte.

De ce să folosești Google Analytics pentru afacerea ta?

Datorită informațiilor pe care le colectează, Google Analytics este tool-ul perfect din care să înveți despre cum fucționează site-ul tău și despre persoanele care îl vizitează. Poți folosi Google Analytics în scopuri diferite, acest lucru depinde, bineînțeles, de obiectivele propuse.

Iată o mică parte din datele măsurate de Google, folosite în procesul de creare al rapoartelor:

Rata de conversie

Conversia este o activitate finalizată de către un utilizator pe site. Aceasta nu se referă doar la comenzi, ci și la tranzacții, iar completarea unui formular sau trimiterea unui e-mail pot fi considerate, de asemenea, conversii. Rata de conversie se referă doar la procentul de utilizatori care au finalizat o tranzacție, din totalul persoanelor care au vizitat site-ul.

Traficul din căutările organice

Traficul căutărilor organice se referă la utilizatorii care ajung pe site din rezultatele motoarelor de căutare, nu dând click pe un anunțuri plătite sau link-uri externe. O rată de conversie scăzută a acestor utilizatori poate indica faptul că site-ul are nevoie de îmbunătățiri.

Durata medie a unei vizite

Acesta arată cât timp a petrecut un utilizator pe un site sau o aplicație. O durată scurtă de timp și din care nu rezultă o conversie, poate indica faptul că site-ul nu este destul de captivant încât să stârnească interesul vizitatorului. Totuși, o durată mai lungă de timp nu înseamnă întotdeauna că site-ul este bine pus la punct, acest lucru poate semnifica faptul că structura site-ului este greoaie, iar utilizatorii depun un efort considerabil în a găsi ceea ce caută. Website-ul trebuie să ofere informațiile într-un mod cât mai ușor de accesat, în caz contrar utilizatorii îl pot evita.

Utilizatori vechi vs. utilizatori noi

Google Analytics are capacitatea de a diferenția persoanele noi de pe un site, de cele care au mai vizitat site-ul și înainte. Lucrul acesta este posibil datorită cookie-urilor, din această cauză, atunci când utilizatorii blochează sau șterg aceste cookie-uri pot apărea erori.

Bounce Rate

Bounce Rate reprezintă procentul de utilizatori care intră pe site și îl abandonează imediat, fără să acceseze și alte pagini ale acestuia. Dacă site-ul tău are doar o pagină, atunci acest lucru nu trebuie să te îngrijoreze, în caz contrar este nevoie de îmbunătățirea acestui procent.

Google Analytics îți poate fi de ajutor în dezvoltarea afacerii prin imbunătățirea performanței  website-ului, fiind un instrument economic și inteligent. Pentru că sunt atât de amănunțite, rapoartele oferite pot răspunde la numeroase întrebări, fie despre strategia de marketing, strategia de SEO sau despre clienți, care te pot ajuta la luarea deciziilor în ceea ce privește activitatea viitoare a site-ului.

Leave a Comment