7 metode sigure care te vor ajuta sa iti imbunatatesti campaniile PPC

In domeniul reclamelor online, acronimele PPC (Pay Per Click) si CPC (Cost Per Click) pot fi considerate doua fete ale aceleiasi monede, dintre care una face referire la specificul anuntului iar cealalta este un indicator al modului in care decurge campania ta, dar si al investitiei pe care vei fi nevoit sa o faci.

In acest moment, putem spune ca PPC este cel mai popular tip de reclama in cadrul Google Ads, dat fiind faptul ca acest tip de promovare presupune realizarea unei plati in momentul in care cineva da click pe anunt. Avantajul metodei consta in faptul ca simpla vizualizare a acestuia nu va necesita niciun alt fel de comision, dezavantajul evident fiind ca o simpla accesare a reclamei nu iti poate promite si achizitia in sine a produsului.

Revenind la modul in care poti imbunatati o astfel de campanie, cel mai important pas in identificarea tuturor punctelor slabe este realizarea unui audit. Aceasta operatiune poate fi vazuta ca o evaluare in vederea „diagnosticarii” problemelor pe care le poti imbunatati, in asa fel incat sa devina profitabila. Odata ce iti faci o idee clara cu privire la obiectivele pe care vrei sa le atingi, poate incepe si partea de research, cu ajutorul careia putem testa implementarea masurilor care vor fi considerate necesare.

In cele ce urmeaza, vom incerca sa iti oferim o perspectiva comprehensiva vizavi de ce poti face pentru a te bucura de rezultate mai bune in ceea ce priveste campaniile tale PPC.

Astfel, cele 7 zone cheie asupra carora poti actiona in vederea cresterii performantelor sunt:

Performanta in functie de locatie:

  • O modalitate adesea ignorata dar foarte utila de a ordona performantele tinand cont de audienta ta este sa iti faci o idee clara cu privire la locatia clientilor existenti dar si a celor pe care ii ai in vedere. In acest fel, vei putea observa un model in ceea ce priveste anumite judete, regiuni sau chiar coduri postale, lucru care are sens daca stam sa ne gandim ca o analiza demografica poate fi utila prin indicatorii sai inclusiv la nivel de online marketing. Spre exemplu, potentialii clienti din asa-numitele suburbii bogate vor beneficia in mod previzibil de valori ale tranzactiilor mai mari, motiv pentru care este perfect normal sa fii dispus sa investesti o suma mai mare de bani pentru a-i atrage (Cost Per Acquisition sau CPA).
  • Pe de alta parte, diferentele semnificative de performanta in functie de locatie ar putea fi un indicator pentru divizarea campaniilor si structurarea lor in asa fel incat sa se plieze pe cererea fiecarui segment in parte.

Performanta in functie de dispozitiv:

  • Acest detaliu tine cont in mare masura de latura sociala, pentru ca in ciuda convergentei tot mai mari dintre experientele de pe diferite platforme si dispozitive, comportamentul utilizatorilor ramane unul considerabil diferit. Bineinteles, nu facem referire doar la detalii precum rezolutia sau dimensiunea ecranului, ci si la contextul in care oamenii aleg sa foloseasca un anumit dispozitiv in detrimentul altuia. Cunoscand comportamentul potentialilor tai clienti, poti face in asa fel incat fiecare campanie sa fie „custom made” pentru dispozitivele mobile sau desktop, in asa fel incat sa ajungi garantat la publicul tinta.

Performanta in functie de retea:

  • Din cand in cand putem observa campanii de tip PPC care vizeaza toate retelele (Google Search, Search partners si Google Display Network). In acest moment am putea aduce in discutie calitatea reclamei facuta prin intermediul altor site-uri web, dar cel mai adesea acestea ajung sa genereze o cantitate neglijabila, motiv pentru care in contextul unui cont Google Ads suma cheltuita este la randul sau una infima.
  • In acelasi timp, avand in vedere faptul ca nu exista nicio modalitate de a viza doar partenerii de cautare (Search Partners), discutia la acest nivel poate fi una diferita de campaniile Search si Display.
  • Pentru inceput, partea de Search face referire la o strategie de marketing de tip „pull”, ceea ce inseamna ca rolul sau este de a atrage oamenii catre tine, transformandu-i in potentialii tai clienti, in timp ce Display este catalogata ca o strategie de tip „push”, cu scopul de a „impinge” un anumit produs sau serviciu in directia celor interesati. In orice caz, este foarte probabil sa fie nevoie sa recurgi la o imbinare a ambelor metode de advertising, pentru a fi sigur ca ajungi la cei aflati in etape diferite din cadrul calatoriei lor ca si utilizatori.

Performanta publicului:

  • Deseori putem observa faptul ca functia de cautare este responsabila de generarea traficului din partea clientilor existenti, care folosesc motorul de cautare pentru a naviga mai rapid catre un site web pentru a-si accesa contul. In lipsa masurilor adecvate, acest gen de click-uri de tip „navigational” se pot dovedi a fi intr-adevar costisitoare atunci cand rezulta din anunturile de tip „pay per click”. In acest context, vei fi nevoit sa adaugi liste cu ajutorul carora sa eviti, acolo unde este posibil, suportarea oricaror costuri suplimentare care nu vor genera conversii ulterioare.
  • Alte utilizari ale conceptului de „audience targeting” includ segmentarea bazei de utilizatori in grupuri a caror numitor comun sa fie, dupa caz, comportamentul in mediul online si/sau nivelul de implicare si interactiune, in interesul de a targeta in mod eficient acei clienti care au vizualizat deja produsele sau serviciile oferite de tine si au manifestat interes. Odata ce datele au fost obtinute, ele vor oferi informatii valoroase cu privire la segmentele cele mai importante si bineinteles, audientele neperformante.

Lista negativa:

  • In ceea ce priveste feedback-ul oferit, cuvintele cheie continua sa reprezinte elementul caruia i se atribuie cea mai mare importanta. Totusi, daca luam in considerare gradul de complexitate al limbajului colocvial, precum si modurile diverse in care oamenii realizeaza cautarile, chiar si masinariile cele mai complexe continua sa faca un efort pentru a intelege semnificatia din spatele lor. In consecinta, este cu atat mai important sa putem preveni situatiile in care anumite cuvinte cheie utilizate vor rezulta in returnarea unor rezultate nedorite;
  • Chiar si cu limitarile actuale, rapoartele cu privire la modul in care se realizeaza cautarile te pot ajuta sa intelegi modul in care Google isi da seama despre ce anume este o pagina. In acest fel, poti obtine o reducere a costurilor pentru cautarile nedorite sau catalogate drept „mai putin relevante”, contribuind totodata si la cresterea scorului de calitate.

Caracteristici disponibile si aplicabile contului sau campaniei tale:

  • Facand trecerea de la punctul anterior, unul dintre motivele pentru care poti apela la functiile suplimentare, precum extensiile de anunturi, este beneficiul pe care acestea le au asupra scorului de calitate. In plus, avand in vedere ca listarile de anunturi de pe motoarele de cautare pot fi destul de costisitoare, cea mai buna strategie de folosire a finantelor ar trebui sa includa maximizarea tuturor resurselor de care dispui. Cu alte cuvinte, daca investesti o suma considerabila cu scopul de a fi mai vizibil, de ce sa nu ocupi cat mai mult spatiu si implicit, sa limitezi si spatiul concurentei?
  • In linii mari, conceptul de extensie face referire la atasarea de informatii suplimentare la un anunt, in incercarea de a convinge potentialii clienti sa opteze pentru serviciul sau compania in cauza. Cateva exemple de extensii includ afisarea numerelor de telefon sau a informatiilor despre locatie, in asa fel incat sa fie mai rapid de accesat. In acest fel, odata stabilit un mod interactiv de legatura intre cele 2 parti, poti fi sigur ca si calitatea serviciilor tale va fi considerata una mai inalta si bineinteles, anuntul tau va deveni in mod automat mai profitabil, prin cresterea ratei de click.
  • In ceea ce priveste modul in care acestea se afiseaza, extensiile vor insoti anuntul in 2 momente particulare: in primul rand, atunci cand se estimeaza ca vor imbunatati performanta procesului de cautare si atunci cand anuntul in sine ajunge sa atinga un punctaj general minim.

Urmarirea conversiilor:

  • Ultimul dar nu cel din urma, conceptul de tracking este relevant in contextul in care vrem sa indreptam o campanie intr-o directie corecta, deoarece ne va ajuta in evaluarea eficientei acesteia. Pentru a avea cateva cazuri concrete, amintim ca exemple relevante de conversii includ abonarea la un newsletter, completarea unui formular sau finalizarea unei comenzi.
  • In momentul in care realizam o evaluare, aceasta se va face exclusiv pe baza analizei conversiilor, in asa fel incat sa ajustam parametrii campaniei. Pe scurt, absolut tot ceea ce poate fi cuantificat trebuie luat in considerare si corectat in mod automat pentru a se alinia la strategia de business.
  • Ca si sfaturi de a manageria in mod corect toate aceste date, iti putem recomada urmatoarele:

a) Foloseste optiunea de segmentare a Google Ads pentru a vedea mai bine o defalcare a tipurilor de conversii in functie de campanie;

b) Seteaza obiectivele de conversie potrivite pentru fiecare campanie in parte atunci cand utilizezi Target CPA sau Target ROAS. Ca si concept, Target CPA este o strategie de licitare oferita atat de Google cat si de Bing, ce are la baza optimizarea datelor in scopul obtinerii a cat mai multe conversii in cadrul obiectivului stabilit de cost per achizitie. Spre exemplu, daca setezi target-ul la 100 dolari, motorul de cautare va face demersuri in asa fel incat sa obtii cat mai multe conversii care au un CPA de 100 dolari sau mai putin. In ceea ce priveste Target ROAS, acesta este responsabil de rentabilitatea bugetului campaniei. Folosind aceasta strategie de automatizare, putem stabili o valoare pe care Google Ads va incerca sa o atinga, scopul final fiind cel de crestere a rentabilitatii.

c) Configureaza si utilizeaza coloane personalizate pentru a adauga diferite puncte de conversie si valori de performanta, precum CPA (Cost per Acquisition), ROI (Return of Investment) sau ROAS (Return of Invested Capital).

Leave a Comment