February 21, 2022

Cum sa iti imbunatatesti relevanta anunturilor prin intermediul contului Google Ads

Ideea de a oferi o experienta imbunatatita prin crestereea relevantei anunturilor reprezinta idealul suprem pentru toti cei care activeaza in sfera marketingului digital. Motivul din spatele acestui interes din ce in ce mai mare este dat de faptul ca selectarea corecta a materialelor de acest fel garanteaza costuri mai mici, o vizibilitate mai buna si nu in ultimul rand o rata de recuperare a investitiei (ROI) mai mare. Astfel, stiind faptul ca relevanta este punctul de plecare pentru o campanie publicitara de succes, haideti sa aflam impreuna care este cel mai bun mod de a obtine rezultate optime.

Configureaza-ti campania Google Ads in cadrul propriului cont

Fie ca esti inca in plin proces de informare pentru a-ti da seama daca un cont Google Ads este potrivit pentru tine sau deja ti-ai inceput prima campanie, este important sa revizuiesti elementele de baza, pentru a fi sigur ca beneficiezi de toate avantajele unui astfel de sistem.

Cum functioneaza un cont Google Ads

In primul rand, trebuie sa intelegi faptul ca Google Ads opereaza pe 3 nivele, organizate in mod ierarhic:

  1. Contul – daca folosesti un dispozitiv care opereaza cu Google sau iti primesti mail-urile pe Gmail, deja te-ai ocupat de partea care presupune crearea unui cont. In cazul in care exista nelamuriri in legatura cu acest lucru, poti oricand sa consulti ghidurile Google.
  2. Campania – poti sa creezi un cont chiar daca nu ai o campanie sau poti sa deschizi un cont nou si sa te apuci imediat de configurarea unei noi campanii.
  3. Grupurile de anunturi – acestea iti permit sa iti organizezi si sa directionezi anunturile. Fiecare grup contine unul sau mai multe anunturi, precum si cuvintele cheie aferente.

Totodata, poti avea mai multe grupuri de anunturi in cadrul fiecarei campanii, dat fiind faptul ca ele reprezinta un domeniu mai mic si mai specific al business-ului tau. Spre exemplu, sa ne imaginam ca afacerea ta presupune vanzarea de echipament sportiv si te intereseaza sa pui la punct o campanie care vizeaza incaltamintea pentru drumetii. In consecinta, poti alege sa te concentrezi pe bocanci de trekking in cadrul grupului de anunturi 1, bocanci de alpinism pentru grupul de anunturi 2 si tot asa. In acest fel, daca scopul campaniei tale este de a se orienta doar catre o categorie anume, in acest caz incaltari pentru diferite tipuri de activitati outdoor, aceste grupuri actioneaza ca o clasificare a optiunilor disponibile.

Campanii, grupuri de anunturi si cuvinte cheie

Pentru ca anunturile tale sa fie cat mai relevante, cel mai probabil nu vei vrea ca Google Ads sa isi intre in rol atunci cand un utilizator cauta ceva ce nu are nicio legatura cu business-ul tau. Altfel spus, daca ei cauta pantofi de dans, anuntul tau despre bocancii de drumetie nu ar avea de ce sa apara printre cautari. Desi poate parea un lucru de la sine inteles, conceptul de „landing page” sau pagina de destinatie pe care potentialii clienti ajung in urma accesarii unui link dintr-un email, reclama sau alta locatie digitala trebuie sa isi serveasca scopul, si anume cel de a face publicitate relevanta produsului tau. Un exemplu cat se poate de clar in acest sens este dat de schimbarile facute de site-uri in perioada marilor reduceri, precum Black Friday, fiind adaugate pagini ce contin formulare care au rolul de a fideliza clientii tinta, acestia primind un cod de reducere in schimbul abonarii la newsletter sau acces in avans la cele mai noi oferte.

Revenind la modul in care Google Ads te poate ajuta in cadrul acestui proces, atata timp cat fiecare grup de anunturi in parte beneficiaza de o tematica bine definita, contul tau Google Ads poate fi folosit in asa fel incat acestea sa fie organizate corespunzator. Scopul unui astfel de grup este cel de a reuni un numar variabil de materiele informative care se concentreaza pe tinte similare. Ulterior, pentru a monetiza tot acest demers va trebui sa stabilesti un pret de referinta atunci cand o cautare va contine aceleasi cuvinte cheie folosite in cadrul unui grup de anunturi si va declansa o reclama ( cost-per-click/CPC bid). De asemenea, poti opta sa setezi preturi pentru fiecare cuvant cheie in parte dintr-un text.

In cadrul unei campanii de publicitate, Google Ads te poate ajuta si sa gestionezi costurile pentru fiecare categorie in parte dar si sa vezi cat de bine primite sunt anunturile tale, pe baza statisticilor ce includ bugetul zilnic si alte date despre persoanele care iti acceseaza link-ul, precum limba vorbita sau zona in care se afla.

Cum definim relevanta reclamelor?

Relevanta consta in modul in care Google alege si triaza campaniile, in functie de ceea ce considera ca este important pentru fiecare client in parte. De aceea, daca un utilizator cauta „pantofi de alpinism” si primeste in schimb o reclama pentru clapari de ski, tot ceea ce presupune acel anunt va fi inutil, indiferent cat de informativ va fi. Motivul din spatele unei erori de acest tip sta in cuvintele cheie pe care alegi sa le folosesti si textul pe care il atasezi anuntului (ad copy).

Conform algoritmului de selectie al Google, daca grupul de cuvinte folosite in cautare se regaseste in titlul anuntului si pagina de destinatie se potriveste la randul sau cu el atunci rezultatul este considerat a fi relevant. Astfel, cu cat este mai clara legatura dintre cuvintele cheie si textul adaugat de tine, cu atat mai mare va fi si relevanta anunturilor. Totodata, conceptul de Quality Score este la randul sau legat de cel de relevanta, acesta fiind un instrument de diagnostic al carui scop este de a-ti oferi o analiza vizavi de calitatea reclamei tale in comparatie cu altele. El este masurat pe o scara de la 1 la 10, ceea ce inseamna ca o valoare mai mare este dovada ca anuntul si pagina ta de destinatie sunt considerate mai relevante pentru o persoana care foloseste anumite cuvinte cheie in cautarea sa. Acestea fiind spuse, scorul de calitate nu ar trebui luat in considerare ca un indicator cheie de performanta, dar te poate ajuta sa tii plata per click la un nivel cat mai mic, dat fiind faptul ca atunci cand este atins bugetul, anuntul este automat eliminat din rotatia site-ului pentru restul perioadei de facturare.

Cum sa iti dai seama care sunt cele mai potrivite cuvinte cheie

Odata ce ai pus la punct bazele utilizarii unui cont Google Ads, este timpul sa iti indrepti atentia catre cuvintele cheie care sa se potriveasca cel mai bine cu campania ta. Google Keyword Planner poate reprezenta un prim pas usor de folosit pentru research, iar daca iti doresti o a doua platforma pe care sa iti desfasori cautarile, Keyword Magic Tool dezvoltat de cei de cei de la Semrush iti sta la randul sau la dispozitie.

Construieste in prima etapa o lista generica

Din moment ce ti-ai facut o idee cu privire la modul in care uneltele de cautare functioneaza pentru a lista la modul general cuvintele cheie cel mai des folosite in domeniul care te intereseaza, poti sa incepi sa pui cap la cap o selectie proprie, in functie de indicatorii de referinta care te intereseaza. Odata ce ai intocmit prima lista, poti alege sa o optimizezi folosind o alta unealta numita Keyword Manager, dat fiind faptul ca relevanta anunturilor tale este strans legata de cat de bine iti directionezi cuvintele cheie si textul catre publicul tinta.Pentru urmatorul pas din cadrul procesului tau de creare, PPC Keyword Tool te va ajuta sa le incarci in program, fie manual sau in mod automat si sa le prelucrezi in asa fel incat sa rezulte o structura clara, concisa si corecta.

Altfel spus, optimizarea cu ajutorul ultimei unelte mentionate are ca scop imbunatatirea relevantei prin:

  • Eliminarea cuvintelor cheie redundante (articole, prepozitii, conjunctii), prin intermediul unei operatiuni numita „cleaning keywords”;
  • Eliminarea cuvintelor cheie negative (formulari prea generale, care odata utilizate nu vor directiona cautarile tintite catre tine, ci vor face ca anuntul tau sa apara inclusiv la persoane care cauta informatii sau produse din sfera ta de interes, dar nu neaparat ceea ce tu oferi);
  • Eliminarea dublurilor;
  • Explorarea filtrelor – pune la punct grupuri de anunturi cat mai specifice, selectand anumite filtre;
  • Lansarea campaniei – Exporta campania ta in Google Ads.

Odata exportata, vei putea continua sa iti structurezi in continuare campania direct in interfata contului Google Ads, dar in cazul in care te-ai folosit de unealta PPC Keyword vei putea observa faptul ca identificarea si excluderea cuvintelor cheie cu potential daunator te vor ajuta sa iti balansezi finantele in mod eficient. Ca sfat, iti recomandam ca numarul cuvintelor cheie sa nu depaseasca 20-30/ grup de anunturi, pentru a pastra o proportie buna.

Nu uita sa arunci un ochi si la ce face competitia

Daca esti inca la inceput de drum, este bine sa iti pui problema in legatura cu reperele utilizate pentru a stabili performanta anunturilor in domeniul in care activezi. Din aceasta cauza, putin research in legatura cu strategia persoanelor care se ocupa de acelasi lucru iti poate raspunde la multe intrebari.

In acest sens, Google Ads iti vine din nou in ajutor pentru a vedea cu cine concurezi, prin intermediul platformei sale Auction. Astfel, tinand cont de cei 3 mari factori care determina aparitia anunturilor in diferite contexte, iti poti da seama de ce altii au mai mare succes si unde poti lucra pentru a avea rezultate mai bune. Acestea fiind spuse, va trebui sa fii atent la:

  • Oferta ta – atunci cand faci o oferta, Google Ads va fi pus la curent cu suma maxima pe care esti dispus sa o platesti daca cineva da click pe anuntul tau. De multe ori suma pe care ajungi sa o platesti este mai mica, si bineinteles poti schimba aceasta valoare oricand.
  • Calitatea reclamelor tale – Google Ads verifica totodata si cat de relevante si folositoare sunt reclamele tale, precum si site-ul catre care fac legatura. Din nou, aici intervine Quality Score, pe care il poti accesa pentru a-ti imbunatati performanta la acest nivel.
  • Impactul extensiilor si al altor formate – atunci cand creezi un anunt, ai optiunea de a adauga informatii aditionale, cum ar fi un numar de telefon sau link-uri catre anumite pagini din cadrul site-ului respectiv. Aceste extensii pot fi analizate la randul lor din punct de vedere al relevantei. In acest fel, chiar daca cei de la concurenta seteaza o oferta mai mare, tu poti ajunge pe o pozitie mai buna cu un pret mai mic datorita relevantei cuvintelor cheie si a extensiilor folosite.

Notiunea de „ad copy” si rolul sau in marketing – Cum poti avea parte de continut de buna calitate, care sa reflecte relevanta cuvintelor tale cheie

Odata ce ai ajuns la o selectie a cuvintelor cheie pe care sa le poti introduce ulterior intr-un text bine formulat, urmatorul pas ar fi sa urmaresti cel mai bun  mod de a include si restul informatiilor necesare, in asa fel incat sa se potriveasca si cu ceea ce vor cauta potentialii tai clienti. Acestea fiind spuse, termenul de „ad copy” se refera la partea de copywriting a anuntului – mai exact combinatia dintre titlu, text si alte elemente utilizate in scopul de a primi un raspuns din partea cititorului. Prin urmare, ce poti face pentru a maximiza potentialul anuntului tau?

  1. Verifica intentia utilizatorului:
  2. Mai exact, verifica manual daca anuntul tau corespunde cu ceea ce a cautat clientul, din punct de vedere al relevantei. Daca descoperi ca cele 2 nu se potrivesc, muta cuvintele cheie care fac nota discordanta in cadrul unui alt grup de anunturi in care vor avea sansa sa fie implementate mai eficient.
  3. Aloca fiecarui grup de anunturi cate o singura tema:
  4. Mai des decat ai crede, motivul pentru care o campanie de marketing performeaza insuficient este dat de faptul ca grupul de anunturi folosite nu este suficent de specific. Din aceasta cauza, este bine sa iei in considerare stabilirea unei singure teme pentru grupul tau de cuvinte cheie.
  5. Plaseaza cuvinte cheie acolo unde este cazul:
  6. Tot ceea ce tine de textul tau trebuie sa fie in primul rand relevant in context. Acestea fiind spuse, incepe prin a incorpora cuvantul cheie principal intr-un titlu. Apoi, avanseaza catre urmatoarele cuvinte cheie si include-le in primul rand in portiunile de text vizibile la prima vedere, pentru ca potentialul tau client sa se poata asigura ca va gasi informatiile de care are nevoie daca va da click pe link-ul tau.
  7. Gestioneaza pagina de destinatie (landing page):
  8. Si aici intervine din nou notiunea de Quality Score, si cum poti lucra in asa fel incat sa iti imbunatatesti scorul si astfel sa faci ca fiecare piesa din puzzle-ul tau sa se potriveasca perfect una cu alta si sa ofere continuitate. In acest fel, vei creste credibilitatea business-ului tau si vei convinge deopotriva clientii si motorul de cautare ca nu vanezi click-uri fara a avea substanta.
  9. Monitorizeaza performanta anunturilor:
  10. In acest caz, monitorizarea si preventia reprezinta strategia castigatoare pentru oricine doreste sa preintampine eventualele erori. Si in acest sens, exista nenumarate unelte de tipul Tracking Tools pe care le poti accesa.

Ganduri de final:

La fel ca in cazul oricarei strategii de marketing, este important sa retii faptul ca nu exista o „reteta” pe care sa o poti accesa si uma pana in cele mai mici detalii ca sa te bucuri de succes garantat, cea mai importanta fiind capacitatea ta de a te adapta la piata si la cerintele aflate mereu in dinamica. Totusi, urmarind acest mic ghid iti putem promite ca intregul proces va fi mult mai usor.

Partajează acest articol
Facebook
WhatsApp