February 2, 2022

Trucuri SEO pentru a atrage mai mult trafic pe site-ul tau

Daca ar fi sa facem o retrospectiva a anului 2021, rapoartele statistice ale comertului electronic ne prezinta o noua realitate a pietei, si anume ca 20% din tot ceea ce a fost tranzactionat in ultimele 12 luni s-a facut in mediul online. In ceea ce priveste previziunile pentru 2022, acest procent poate doar sa creasca, avand in vedere expansiunea marilor site-uri care livreaza la nivel mondial aproape orice lucru la care v-ati putea gandi. Astfel, daca aruncam o privire la giganti precum Amazon si Alibaba, putem observa clar ca daca acum cativa ani acestia detineau o buna parte din monopolul pietei, la momentul prezent multe alte oferte competitive si-au facut loc. Spre exemplu, platforma de comert electronic Shopify s-a bucurat de o crestere atat de mare in ultimul an incat veniturile cumulate alte ultimelor luni pot fi comparabile cu un intreg deceniu de cand business-ul a fost deschis.

Bineinteles, daca ar fi sa analizam avantajele pe care aceasta crestere o aduce marilor companii, jucatorii mai mici se pot confrunta in mod paradoxal cu noi provocari, desi in mod teoretic am putea spune ca fiecare porneste cu aceeasi sansa. Prin urmare, unele dintre dificultatile semnalate de micile companii din sfera eCommerce se rezuma la:

  • Competitia tot mai acerba din partea unui numar de firme care ofera aceleasi servicii;
  • Cresterea costurilor de marketing si achizitie;
  • Costuri operationale mai mari;
  • Vizibilitatea limitata.

Desigur, din punct de vedere SEO poti profita de toate aceste amanunte pentru a pune in evidenta avantajele unor alternative de marketing care sa genereze o vizibilitate mult mai buna pentru clientii tai, totul folosindu-te de principiile ce stau la baza strategiilor de optimizare pentru motoarele de cautare.

Astfel, daca ar fi sa sumarizam legatura dintre cele doua tipuri de business, SEO ofera companiilor posibilitatea de a se clasa mai sus in rezultatele motoarelor de cautare, de a obtine un trafic mai bun si in consecinta de a creste numarul de potentiali clienti. Dat fiind faptul ca din ce in ce mai multe companii concureaza pentru locurile de top la capitolul vizibilitate, o startegie buna pentru un business ce cauta sa se extinda este sa conceapa o strategie de marketing bine pusa la punct, cu ajutorul unui specialist SEO. Unul dintre avantajele acestui plan este dat de costul relativ redus al unei astfel de analize, amanunt ce poate face diferenta atunci cand bugetul alocat publicitatii nu este o prioritate pentru multe firme. In consecinta, un serviciu care promite deopotriva eficienta si tarife accesibile are toate sansele sa fie accesat de cat mai multe business-uri.

Tocmai din aceasta cauza, cu un simplu search pe Google poti ajunge sa fii coplesit foarte repede de toate ofertele care iti sunt puse la dispozitie, deoarece si in acest domeniu la fel ca in multe altele se vor gasi suficienti specialisti care au crescut peste noapte, vanzand promisiuni fara o baza reala. Prin urmare, este mult mai simplu sa poti alege varianta potrivita pentru afacerea ta daca vei lua in considerare aceste 5 sfaturi pentru a avea o idee mai clara vizavi de directia comertului electronic in anii ce vor urma:

1.Optimizeaza structura site-ului tau:

Primul lucru la care trebuie sa te raportezi vizavi de Google este ca acest motor de cautare este la randul sau o afacere. In consecinta, parte din strategia sa de a atrage o clientela solida sta in prioritizarea experientei utilizatorilor si totodata a securitatii platformei. Acest lucru se traduce prin insasi prioritizarea clientilor a caror site-uri web se conformeaza regulilor, fapt ce ar trebui sa fie cat se poate de vizibil, inclusiv in structura site-ului. Tocmai din acest motiv, optimizarea acestuia in asa fel incat sa ofere o experienta fara cusur pentru toti vizitatorii ar trebui sa se afle in topul listei de prioritati pentru oricine cauta sa puna la punct o strategie de SEO.

Acum ca avem acest lucru in vedere, sa aruncam o privire la modul in care putem optimiza un site:

–           Incepe de la HTTPS – Conform Wikipedia, HTTPS este un protocol de comunicatie destinat transferului de informatie criptata prin intermediul WWW. El este criptat pentru a creste securitatea transferului de date, iar acest lucru este deosebit de important atunci cand utilizatorii transmit date sensibile, cum ar fi conectarea la un cont bancar, la un serviciu de e-mail sau la un furnizor de asigurari de sanatate. Orice site web, in special cele care necesita acreditari de conectare, ar trebui sa utilizeze HTTPS.

–           Lucreaza la viteza de incarcare a site-ului – in limbajul SEO, termenul de „Bounce rate” poate aparea destul de frecvent deoarece face referire la o problema pe care toate site-urile incearca sa o contracareze, si anume timpul petrecut de utilizatori pe o pagina. Aceasta definitie poate avea si un defect, dat fiind faptul ca un vizitator poate deschide pagina pe care o cauta, dar atata timp cat aceasta cautare se opreste fara a accesa si o a doua pagina din cadrul aceluiasi site, aceasta actiune poate fi vazuta tot ca un „bounce”. In ceea ce priveste viteza de cautare, si ea are un rol important pentru ca adesea orice pagina care se incarca in mai mult de 6 secunde va fi inchisa, in favoarea uneia care poate ii va da vizitatorului nostru raspunsurile mult cautate ceva mai repede.

–           Optimizeaza elementele ce tin de SEO On Page – fie ca vorbim de titlu, meta descriere sau insasi continutul paginii, fiecare are rolul sau si trebuie sa te asiguri ca sunt implementate corect.

In acelasi timp, nu ar strica sa iei in considerare si faptul ca mai mult de jumatate dintre cumparatori aleg sa isi comande produsele preferate de pe internet chiar de pe telefonul mobil, motiv pentru care este important ca site-ul sa fie optimizat in asa fel incat sa puna la dispozitia clientilor sai cea mai buna versiune a sa.

2. Optimizeaza cuvintele cheie:

Conform platformelor ce analizeaza strategiile de marketing online, Google proceseaza mai mult de 60,000 de cautari pe secunda, ceea ce se traduce in aproximativ 3,8 milioane de rezultate pe minut. In mod evident, pentru ca toate aceste raspunsuri sa fie relevante, cuvintele cheie sunt cele care dau sens cautarii in asa fel incat sa returneze paginile in cadrul carora ai cea mai mare sansa sa gasesti ceea ce ai nevoie. Prin urmare, locul unde te clasezi in ierarhia Google este determinat inclusiv de cat de buna este strategia bazata pe cuvinte cheie si cat de optimizat este continutul tau, in asa fel incat sa aduca traficul de care ai nevoie.

Pentru un incepator, folosirea de cuvinte cheie ca parte din strategia ta SEO trebuie sa inceapa cu intelegerea diferitelor tipuri – tranzactionale, navigationale, informationale – dar si a faptului ca cele informationale alcatuiesc cea mai mare parte a cautarilor. Prin urmare, task-ul tau va fi sa cercetezi care dintre aceastea apar cel mai des in cautari si sa construiesti continut cu ajutorul lor, in asa fel incat sa devii din ce in ce mai vizibil pentru algoritmul Google.

Totusi, care este cea mai eficienta modalitate de a lua in evidenta toate aceste cuvinte cheie? Poti incepe prin a alege una dintre uneltele de SEO Keyword Research, precum Ahrefs, SEMrush, Ubersuggest sau Moz. Ulterior, este necesar sa stabilesti relevanta fiecaruia dintre ele si sa le grupezi, in functie de site, volum de cautari si cost per click. In acest caz, un volum scazut va insemna si mai putina competitie care se va traduce in o sansa mai mare de a se clasa mai sus. Totodata, poti adauga si un model de prioritizare a cuvintelor cheie, pentru a obtine rezultatele cele mai bune pentru site-ul tau. In mod paradoxal totusi, pentru a obtine un rezultat cat mai specific in cadrul cautarilor din sfera de comert electronic, vei observa ca tipul de cuvinte cheie care predomina nu se mai rezuma doar la o exprimare succinta ci dimpotriva, iti vor oferi mai multe detalii (long-tail keywords).

3. Ofera continut relevant

Avand in vedere influxul de informatie din absolut orice domeniu care ne ia cu asalt in mediul online, putem afirma cu siguranta ca relevanta cuiva este direct proportionala cu calitatea continutului pe care alege sa il posteze. Daca ne raportam la magazinele online, este important ca modul de prezentare a serviciilor sa reflecte valoarea lor, motiv pentru care strategia ta trebuie sa puna accentul pe avantajele pe care oamenii le vor avea daca vor deveni clientii tai. 

Daca de exemplu detii un magazin online care vinde produse, care ar fi primii pasi pe care trebuie sa ii implementezi pentru a crea continut relevant?

  • Incepe prin a veni in ajutorul clientilor cu o descriere in detaliu a produselor;
  • Atunci cand te gandesti la strategia pe termen scurt si pe termen lung, formuleaza si un plan de marketing;
  • Optimizeaza-ti continutul paginilor in asa fel incat sa contina si linkuri relevante pentru ceea ce ar putea cauta potentialii tai clienti.

Bineinteles, notiunea de content relevant va trebui sa contina si cuvintele cheie cu ajutorul carora urmaresti sa te clasezi pe o pozitie cat mai buna, in topul cautarilor, in asa fel incat continutul de care dispui sa se alinieze la strategia SEO pentru site-ul tau. Totodata, elementele precum titlul sau imaginile intregesc tabloul de ansamblu si te ajuta sa iti pui amprenta in ceea ce priveste modul in care iti faci simtita prezenta in mediul online.

4. Pune mai mult accent pe meta descrieri:

Ca si element SEO, meta descrierea reprezinta primul lucru cu care ia contact un potential client, chiar inainte de a alege daca vrea sa acceseze sau nu site-ul respectiv. Din aceasta cauza, trebuie sa privesti acest interval de spatiu ca pe un mod de a face reclama propriilor produse, in asa fel incat sa starnesti interesul. De cele mai multe ori, o astfel de descriere bine gandita va rezulta negresit intr-o rata mai mare de accesare a unei pagini si totodata un trafic mai mare.

Totusi, cum suna o meta descriere buna? In acest context poti alege intre mai multe strategii sau le poti combina, in asa fel incat textul tau sa contina unul sau mai multe cuvinte cheie, sa sublinieze avantajele unui produs si nu in ultimul rand sa foloseasca un limbaj colocvial, in concordanta cu publicul tau tinta.

5. Construieste autoritatea site-ului:

Importanta autoritatii in mediul online sta in faptul ca un site cu o autoritate de domeniu mare are toate sansele sa se claseze mai sus in topul cautarilor si in consecinta sa genereze mai mult trafic. In ceea ce priveste continutul care se regaseste pe acest site, el va trebui sa respecte acelasi standard de calitate ca si produsele disponibile, deoarece o sursa de informatii considerata a fi reputabila va fi intotdeauna favorizata de Google, si va fi promovata la adevarata sa valoare.

Revenind la modul in care este abordata notiunea de autoritate, aceasta are cele mai mari sanse sa creasca atata timp cat construiesti o retea de link-uri care sa faca trimitere la site-ul tau si sa se regaseasca in cadrul altor articole relevante de pe alte site-uri care se claseaza cat mai sus. In acest fel, backlinkurile vor actiona ca o acreditare din partea paginilor respective si vor face in asa fel incat informatia ta sa ajunga mai departe. Ca parte a strategiei tale de link building, poti incepe prin a analiza site-urile competitorilor, pentru a avea o idee mai clara cu privire la obiectivele pe care este bine sa le ai si tu in vedere. Mai apoi, poti sa le faci o oferta celor care au deja vechime si autoritate in domeniu, in asa fel incat sa fii reprezentat de pagini similare, a caror publicitate sa iti aduca noi clienti.

Bineinteles, desi link-urile externe au importanta lor, daca vei plusa cu o retea bine construita de link-uri interne, care sa ii ajute pe vizitatorii tai sa navigheze mai usor, poti fi sigur ca experienta pe care le-o oferi ii va convinge sa se reintoarca. Nu uita sa iti verifici site-ul periodic pentru link-uri „defecte” si sa oferi legaturi intre pagini similare, pentru a veni in sprijinul algoritmului folosit de Google pentru a intelege mai usor cu ce se ocupa site-ul tau.

In concluzie, SEO reprezinta un intreg proces cu ajutorul caruia iti poti imbunatati performantele in mediul online, indiferent de ce produs sau serviciu oferi. Astfel, cu cat vei implementa mai rapid o strategie in acest sens, cu atat mai repede vei intelege pe ce este bine sa pui accentul si in ce directie iti poti duce proiectul, prin intermediul optimizarii pentru motoarele de cautare.

Partajează acest articol
Facebook
WhatsApp