„Misterul” cuvintelor-cheie. Ce sunt și cum ne pot ajuta business-ul?

Un cuvânt cheie este orice cuvânt sau orice sintagmă introdusă în cadrul oricărui motor de căutare, în cazul de față, pe Google. Dacă suntem curioși să aflăm cum ne ajută acestea, un lucru pe care ar trebui să îl știm încă de la început este că aceste cuvinte cheie sunt cele care au un aport major în ceea ce privește descrierea conținutului unui site.

Toți cei care administrează site-uri, precum și profesioniștii SEO (Search Engine Optimization), folosesc cuvinte cheie pentru a le optimiza conținutul, iar obiectivul principal în acest caz este acela de a clasa respectivul site în topul rezultatelor Google și, nu în ultimul rând, de a genera trafic.

Orice idee/informație căutată pe un motor de căutare, indiferent dacă este vorba un singur cuvânt sau o întreagă sintagmă, este considerat a fi un cuvânt cheie.

De ce sunt cuvintele cheie importante?

Cuvintele-cheie sunt esențiale pentru orice tip de site, iar asta pentru că ele sunt cele care transmit motorului de căutare, Google, detalii despre conținutul de pe site-ul dumneavoastră. Pe măsură ce un utilizator efectuează o căutare în cadrul Google sau oricărui alt motor despre un oarecare subiect, conținutul relevant îi poate fi oferit în baza acelor cuvinte cheie, ceea ce vă ajuta să obțineți trafic.

Dacă o pagină de pe site-ul tău apare în partea superioară a rezultatelor pe care Google le generează, cuvântul-cheie acționează ca o sursă gratuită de trafic pe propriul site.

Pe de altă parte, dacă aveți alocat un buget pentru publicitate, puteți utiliza anunțuri cu plată pe click (PPC), folosind cuvinte cheie specifice și, astfel, puteți avea posibilitatea de a vă poziționa chiar deasupra rezultatelor organice. Practic, acesta este modul în care funcționează Google Ads. Concret, advertiserii „se luptă” pentru a câștiga o poziție de top în cadrul unei pagini ce oferă rezultate în urma introducerii unor anumite cuvinte cheie.

Pe măsură ce dezvoltați o strategie de marketing pentru site, va trebui să acordați o atenție sporită modului în care vă veți alegeți cuvintele-cheie pe care să le vizați pentru site. Această etapă implică un proces amplu de cercetare a cuvintelor potrivite, pas care precedă construirea strategiei de marketing.

Prin urmare, puteți obține un loc de top în clasamentul Google, în mod organic, prin optimizarea pentru motorul de căutare (SEO) și a marketingului de conținut. Pe de altă parte, puteți utiliza cuvintele-cheie disponibile pentru a acoperi publicitatea prin Google Ads.

Cum se utilizează corect cuvintele-cheie?

Modul de utilizare a cuvintelor-cheie se face prin planificarea unei campanii care le vizează. Acest lucru se aplică în cazul în care SEO, marketingul de conținut și PPC intră în joc.

Una dintre cele mai simple modalități de a utiliza cuvintele-cheie este să vă asigurați că respectivul conținut al site-ului, iar aici vorbim despre titluri de pagini, text, categorii și subsecțiuni ale paginilor – este formulat în acord cu interogările pe care le fac utilizatorii pe motoarele de căutare.

În acest fel, atunci când respectivele pagini apar printre rezultatele căutării, acestea se vor adresa în mod direct utilizatorilor care au căutat folosind cuvinte cheie sau expresii similare celor de pe site-ul pe care îl dețineți.

Cu toate acestea, înainte de ajunge în acest punct, va fi necesar să efectuați un studiu de cuvinte cheie, pentru a vă asigura că scrieți conținutul potrivit pentru industria sau domeniul de activitate din care faceți parte. Ulterior, acesta va fi pe placul clienților dumneavoastră și va răspunde nevoilor lor.

După ce ați finalizat cercetarea privind găsirea celor mai potrivite cuvinte cheie, este recomandat să țineți cont de următoarele sfaturi, pentru a vă asigura că urmați cele mai bune practici:

  • Evitați modificarea sau completarea inutilă a cuvintelor cheie
  • Utilizați cuvinte cheie în mod natural
  • Găsiți cuvinte cheie ce pot avea o concurență rezonabilă
  • Aflați cum să plasați corect cuvinte cheie
  • Utilizați instrumentele de cercetare a cuvintelor cheie

Cum se pun în aplicare corect cuvintele cheie?

Atunci când scrieți și optimizați conținut pentru site-ul, în mod evident, veți dori să oferiți și răspunsuri la cuvintele cheie pe care le propuneți. Furnizarea de informații generale care educă oamenii cu privire la subiectele de interes poate îmbunătăți demersul SEO, precum și poziția în clasament.

1. Evitați surplusul de cuvinte cheie

Adaosul de cuvinte cheie se face atunci când le utilizați prea mult în conținutul dumneavoastră. Unele instrumente vă pot ajuta în prevenirea acestei practici, astfel încât să nu ai parte de eșecuri, în urma acestui obicei „nesănătos”.

Pentru a preveni surplusul de cuvinte, evitați să adăugați un cuvânt cheie de mai multe ori într-un paragraf de 200 de cuvinte, o singură menționare este suficientă în acest caz. Dacă adăugați cuvântul cheie de 2-3 ori la fiecare 200 de cuvinte este deja un adaos mult prea mare.

Dacă conținutul răspunde la căutarea unui utilizator și oferă informații solide despre acel subiect, este probabil ca Google să vă recomande pagina, în detrimentul uneia care nu răspunde la întrebare, dar repetă obsesiv anumite cuvinte cheie.

Un alt mod de a preveni acest obicei, este acela de a utiliza cuvinte cheie legate de fraze care sunt similare cu cele primare și să le includă în conținutul creat.

2. Utilizați cuvinte cheie în mod natural

Dacă vă scrieți conținutul și evitați surplusul de cuvinte cheie, acesta este un început bun. Dar ce înseamnă să folosești cuvinte cheie în mod natural?

Unul din cele mai prețioase sfaturi pentru dumneavoastră, atunci când trebuie să adăugați cuvinte cheie, este să vă asigurați că acestea se încadrează într-o propoziție ca orice alt cuvânt, astfel încât cititorul să nu sesizeze diferențe.

În general, este cea mai bună practică pe care trebuie să vă concentrați atunci când vine vorba de crearea de conținut excelent care să răspundă la întrebărilor sau nevoilor utilizatorilor și să le ofere informațiile pe care le doresc despre subiectul pe care îl caută.

Dacă ar fi să rezumăm toate aceste indicații în câteva cuvinte, v-am recomanda să creați conținut bun, de calitate decât să analizați în exces de câte ori plasați un cuvânt cheie sau să îl potriviți perfect în contextul dat.

3. Aflați cum să plasați cuvinte cheie

Există numeroase locuri în care puteți pune cuvintele cheie atunci când scrieți conținut.

Deși probabil veți include în mod natural cuvântul cheie în corpul conținutului scris, există și alte locuri în care le puteți include, care vor ajuta Google să determine despre ce este vorba pe respectiva pagină.

Pe de altă parte, conținutul poate fi mult mai puternic atunci când le încorporați în:

  • Meta titluri
  • Meta descrieri
  • Taguri H1
  • Taguri H2

4. De ce să alegeți un cuvânt cheie?

Optimizarea pentru cuvintele cheie corecte vă poate ajuta să vă faceți afacerea mai vizibilă decât cea a concurenței, iar acest lucru vă poate aduce trafic online. Dar cum aflați care sunt potrivite pentru conținutul dumneavoastră?

Cel mai bine este să găsiți un loc sigur pentru afacerea dumneavoastră și fiți conștient de dificultatea cuvintelor-cheie, precum și de volumul lor. Nu merită să creezi o pagină care să vizeze un termen pe care nimeni nu-l caută.

Calitățile unui cuvânt cheie

Pentru a efectua o cercetare excelentă a cuvintelor-cheie, trebuie să înțelegeți calitățile care definesc valoarea unui cuvânt cheie.

Volumul căutării vă spune de câte ori este căutat un cuvânt cheie pe Google. Această valoare vă permite să evaluați cât de populară este o anumită interogare și cât de mult trafic ați putea direcționa către site.

Volumul nu este singurul lucru care determină cât de greu va fi să te clasezi. Pentru a vă ajuta să înțelegeți acest lucru, va trebui să analizați nivelul de concurență al unui termen.

5. Competitivitatea unui cuvânt cheie

Indiferent cât de mare este volumul de căutare, ar trebui să fiți atenți la concurență.

Majoritatea instrumentelor au o modalitate de măsurare a concurenței, exprimată în două tipuri de valori:

Dificultatea cuvintelor cheie: Această valoare vă spune nivelul de efort pe care îl va depune pentru a vă clasa în primele 10 rezultate ale Google pentru un cuvânt cheie. Acest lucru se bazează pe cât de puternice sunt site-urile sunt deja pe prima pagină. Pentru a depăși ceea ce este deja acolo, trebuie să oferiți ceva mai bun pentru Google.

Densitatea competitivă: această valoare vă spune cât de competitiv este să clasați o reclamă în partea de sus a paginii cu rezultate. Acest lucru se bazează pe cât de mult advertiserii licitează pentru un anumit cuvânt cheie.

În general, dificultatea cuvintelor cheie vă ajută să vă gestionați campania SEO, iar densitatea competitivă vă ajută să prioritizați campania publicitară.

6. Cuvinte cheie Word Count

Numărul de cuvinte se referă la numărul de cuvinte din expresie. De exemplu, termenul “împrumuturi” este un singur cuvânt, în timp ce “ce plante cresc în deșert” are cinci.

În timp ce căutați cuvinte cheie prin intermediul unui instrument de cercetare, volumul de căutare și competitivitatea interogării pot fi mai importante decât numărul de cuvinte din frază. Cu toate acestea, numărul de cuvinte este încă o modalitate de a perfecționa cercetarea.

Cu cât numărul de cuvinte cheie este mai mare, cu atât interogarea de căutare este mai specifică. Atunci când o interogare de căutare conține mai multe cuvinte, concurența este mult mai mică decât ar fi pentru unul singur.

De exemplu, într-un instrument de cercetare, puteți filtra o listă de cuvinte cheie în funcție de numărul lor, pentru a analiza numai expresiile care au cel puțin cinci cuvinte sau mai multe în conținutul lor.

De ce ai vrea să faci asta?

Ei bine, puteți găsi interogări mai specifice în acest fel și puteți obține o mai bună contextualizare a intențiilor fiecărei căutări. Cuvintele-cheie mai bine contextualizate și cu o intenție mai clară pot fi mai ușor de țintit în mod eficient.

Intenția generată de cuvinte cheie

Intenția cuvântului-cheie vă spune unde se navighează utilizatorul atunci când se află pe pagina dumneavoastră, dacă este gata să cumpere un produs sau încă face cercetări preliminare.

Intenția este determinată de câteva întrebări:

  • Caută cu intenția de a cumpăra ceva?
  • Caută pur și simplu o informație?

Pe baza acestor idei, intenția se încadrează, în general, în patru categorii principale:

  • Intenția tranzacțională (cumpărător)
  • Intenția comercială
  • Intenția de navigare
  • Intenția informațională

WiseVision facilitează identificarea intenției oricărui cuvânt cheie din baza noastră de date.

a. Tranzacţională

Interogările tranzacționale reprezintă o intenție puternică de a efectua o tranzacție pe un site.

Unele exemple de interogare includ: „Cumpără Air Force 1 online”, „Mărimea 39 de adidași roșii sub 150 de lei”, „Unde mă pot înscrie pentru newsletter-uri de zboruri ieftine?”

Astfel de interogări includ cuvinte precum “cumpără”, “abonează-te”, “de vânzare”. De regulă, aceste cuvinte cheie sunt mai specifice, pentru că ele pot descrie produsul sau serviciul mult mai precis.

b. Comerciale

În acest caz, utilizatorii investighează produse, servicii sau mărci înainte de a cumpăra. Deși nu sunt încă gata să cumpere, probabil că intenționează să cumpere un produs în curând.

Exemple: Cei mai buni pantofi de alergare – Cei mai buni pantofi pentru mersul pe jos – Tipuri de hamuri pentru câini

Chiar dacă este posibil ca utilizatorii să nu planifice să cumpere ceva imediat, este posibil ca aceștia să fie mai predispuși să cumpere de la un brand în care au încredere. Acesta este motivul pentru care este esențial să urmăriți clientul în fiecare etapă a vizitei sale pe site.

c. Informaţionale

Interogările informaționale vizează direcții, fapte sau cunoștințe fără intenția explicită de a efectua o tranzacție legată de această căutare.

Exemple:

  • Unde este insula Paștelui?
  • În cât timp fierbe apa?
  • Ce înseamnă stereo?

Cu aceste întrebări, oamenii caută să rezolve o problemă sau caută informații pentru a-și susține ideea de a achiziționa sau nu un anumit produs. Până în acest moment, ei au decis deja să cumpere, să citească recenzii sau să compare prețurile.

Deși este puțin probabil ca aceste cuvinte să vă ofere un ROI bun din publicitate, direcționarea lor vă poate ajuta să aduceți trafic general pe site și să vă îmbunătățiți reputația, dacă puteți oferi o mulțime de informații utile oamenilor.

d. Navigaţie

Interogările de navigare arată intenția de a naviga la un anumit site sau la un anumit conținut.

Exemple:

  • Klaus Iohannis Instagram
  • Banca Transilvania conectare
  • Youtube

7. Tipuri de cuvinte cheie

În plus față de intențiile cuvintelor cheie, marketingul va folosi câteva tipuri de cuvinte cheie pentru a clasifica obiective.

Acestea includ:

  • Cuvinte cheie de marcă
  • Cuvinte cheie lungi
  • Cuvinte cheie geo-targetate
  • Cuvinte cheie-negative

Haideți să aflăm mai multe despre fiecare dintre ele

  • Cuvinte cheie de marcă

Cuvintele cheie de marcă sunt cuvinte care includ numele mărcii sau identitatea în ele. Acestea sunt interogări care vor conține un nume de marcă, cum ar fi “Trening Adidas de vânzare” sau “genți Gucci”.

  • Cuvinte cheie long tail

Cuvintele cheie lungi au un volum de căutare mai mic, dar ele arată intenția specifică a utilizatorului și conțin de obicei trei până la cinci cuvinte.

Direcționarea cuvintelor cheie cu coadă lungă vă poate ajuta în mod semnificativ site-ul să iasă în evidență față de concurență și să ofere un ajutor extraordinar utilizatorilor.

Gândiți-vă la acel moment în care faceți o căutare foarte specifică pe Google și obțineți răspunsul perfect.  Nu este acesta un sentiment minunat?

Prin urmare, merită să depui eforturile necesare, pentru a oferi acest sentiment pentru persoanele care caută răspunsuri pe site-ul dumneavoastră.

  • Cuvinte cheie geo-direcționate

Aceste întrebări conțin cererea de informații despre locație geografică, cum ar fi “dentist București” sau “restaurante din Suceava”.

Acestea sunt obiective mari pentru întreprinderile de publicitate mai mult la nivel local, cu strategii SEO  sănătoase și campanii plătite eficient.

  • Cuvinte cheie negative

Acestea sunt cuvinte cheie pe care le puteți adăuga într-o campanie Google Ads pentru a indica cuvinte cheie care nu doriți să apară anunțuri.

De exemplu, adăugând cuvântul “gratuit”, precum cuvânt cheie negativ, veți indica către Google Ads să nu afișeze anunțurile niciunui căutător folosind cuvântul “gratuit” în interogarea lor. Motivul pentru care va trebui să indicați cuvinte cheie negative este că Google Ads vă permite să specificați obiectivele. Acest lucru înseamnă că Google ar putea afișa anunțul pe pagina cu rezultate a unui cuvânt cheie, care nu este însuși cuvântul-cheie pe care l-ați indicat, ci unul aflat în strânsă legătură.

8. Sfaturi pentru alegerea cuvintelor cheie SEO vs. cuvinte cheie PPC

Alegerea cuvintelor-cheie țintă îți definește strategia online și contribuie la construirea unei bune reputații. Fie că doriți să știți cum să găsiți cuvinte cheie pentru SEO sau obiective PPC, aici avem câteva îndrumări care vă vor fi de folos.

Pe măsură ce alegeți cuvintele cheie, iată câteva întrebări la care ar trebui să vă răspundeți!

  • Ce conținut aveți pe site-ul pe care utilizatorii fac interogări?
  • Ce cuvinte ați căuta pentru a găsi acel conținut?
  • Cum ai descrie produsul tău?

Lucruri de făcut:

  • Verificați recomandările de căutare curente ale site-ului prin Google Search Console și dezvoltați-le
  • Căutați cuvinte cheie long tail cu intenție specifică și concurență scăzută
  • Gândiți-vă logic la modul în care utilizatorii ar accesa site-ul dumneavoastră, pentru a contribui la definirea cuvintelor-cheie potrivite pentru SEO, conținut și PPC

Planificați un cuvânt cheie principal și apoi două-cinci cuvinte cheie asociate pentru fiecare pagină de destinație sau postare pe blog din cadrul campanie.

Ce ar trebui evitați:

  • Încercați să evitați cuvintele cu semnificații multiple
  • Nu vă așteptați la rezultate instantant în cazul cuvintelor cheie cu concurență ridicată dacă nu sunteți un jucător important pe piață

Noțiuni de bază pentru a cunoaște cuvintele-cheie

Înțelegerea modului în care funcționează cuvintele-cheie vă poate influența puternic strategia de marketing. Acum că știi cum să le folosești în avantajul tău, nu există nimic ce nu poți realiza cu afacerea ta online.

Dacă acest articol a răspuns la întrebările dumneavoastră despre „misterul” cuvintelor-cheie și v-a dat câteva direcții cu privire cum se face o bună cercetare de cuvinte cheie, atunci sunteți deja pe drumul cel bun. Dacă drumul se transformă într-un labirint, WiseVision este aici să vă ajute.

Leave a Comment